رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات کارگران امنیت شغلی است گفت: مدیرکل کار اجازه ایجاد تشکل کارگری در همدان را نمی‌دهد.
کد خبر: ۷۷۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 21 August 2019
رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات کارگران امنیت شغلی است گفت: مدیرکل کار اجازه ایجاد تشکل کارگری در همدان را نمی‌دهد.

به گزارش فارس، محمدرضا محسنی در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان ۲۴۸ هزار عضو داریم اظهار کرد: سایت کانون از اول شهریورماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و از کل استان ثبت نام انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما با آماری که تامین اجتماعی یا اداره کار در مورد تعداد شاغلان اعلام کرده‌اند، مشکل داشتیم افزود: با راه‌اندازی سایت مسائل آماری تا حدودی حل می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان همدان ادامه داد: کارگران در کنار کارفرمایان سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند، اما کنار گذاشته می‌شوند در حالی که بیش از نیمی از جمعیت کشور از حوزه کارگری تشکیل شده و توجه به آن‌ها کم است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کارگران امنیت شغلی است بیان کرد: به طور مثال در شرکت خوشنوش و کارخانه کیوان با ۷۰۰ کارگر، فردی با سابقه ۲۸ سال اخراج می‌شود که فقط با بی‌توجهی به قانون این اتفاق می‌افتد.

محسنی با بیان اینکه کارگران ابزاری برای سوء استفاده شدند و برخی از شرکت‌ها سوء استفاده می‌کنند تا تسهیلاتی بگیرند افزود: در سال ۹۷ حدود ۳۶۰ میلیارد وام کم‌بهره به کارفرمایان استان اختصاص داده شد، اما اشتغال مناسب ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه آمار اشتغال استان غیر قابل تحمل است افزود: براساس قانون در کارگاه‌ها باید تشکل کارگری ایجاد شود و درخواست از چند شرکت بزرگ برای ما آمده است ما به مدیرکل اداره کار استان اعلام کردیم، اما با کارفرما صحبت کرده و اجازه ایجاد تشکل کارگری را نمی‌دهد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی ایمنی بهداشت استان همدان در ادامه با بیان اینکه در کشور ۵۱ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد و باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه شود اظهار کرد: دیگر صبر ما لبریز شده است.

مهدی رستم‌نیا با اشاره به اینکه دغدعه‌ها را باید با قانون‌گزاران کشور در میان بگذاریم ادامه داد: انتظار داریم در بحث اهداف کلی نظام که سیاست‌های چشم‌انداز، برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اصل ۴۴ شاهد در تحول در حوزه کار و امور اجتماعی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کار‌ها بزرگی برای بدنه بزرگ کارگری انجام شود، اما شاهد این قضایا نبودیم بیان کرد: سه برنامه ذکر شده در بالا ما را به عدالت اجتماعی در سطوح مختلف تشویق می‌کند، اما آیا نرخ بیکاری در نهاوند با همدان برابر است؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی ایمنی بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه بانک‌ها برای مصادره اموال تعاونگران هجوم آورده‌اند افزود: ۲ هزار صنعت را در کشور بازدید کردم، اما در همدان شاهد فناوری‌های نوین نیستیم و این نشان می‌دهد به سمت برنامه حرکت نکردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار