مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه استقبال خوبی از جانب واحد‌های تولیدی برای ثبت درخواست به منظور بخشودگی جرائم بیمه‌ای صورت گرفته است، گفت: ۱۳ شهریورماه پایان بخشودگی جرائم است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
کد خبر: ۷۷۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 21 August 2019
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به واحدها و رونق تولید بخشودگی جرائم بیمه‌ای کافرمایان بدهکار را اعمال کرده که تا به امروز به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان 144 طرح مشمول بخشودگی جرائم بیمه‌ای شد.

به گزارش ایسنا، ظاهر پورمجاهد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، با بیان اینکه تا به امروز 1446 مصوبه در کارگروه ستاد تسهیل ارائه شده که تاکنون 165 مصوبه اعمال شده است، افزود: صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی تا 13 شهریورماه می توانند تقاضای خود را به شعبه تأمین اجتماعی ارائه دهند.

وی درباره مشکلات شرکت شوکت بیان کرد: هرآنچه می توانید شرکت شوکت را حمایت کنید و استان نهایت حمایت خود را از این طرح اعلام خواهد کرد چرا که علتی برای عدم حمایت نمی بینم.

پورمجاهد درباره مشکلات و معوقات شرکت شهاب دام نیز عنوان کرد: این مجموعه بخشی از بدهی های خود به بانک را بپردازد تا بتواند گره کار خود را باز کند.

وی با اشاره به رفع مشکلات سام عسل خاطرنشان کرد: برای پروژه پرشین یاقوت مریانج متقاضی جدیدی آمده که رقم درشتی پیشنهاد داده که لزوم حمایت مسئولان برای تسهیل روند فعالیت این مجموعه واجب است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه استقبال خوبی از جانب واحدهای تولیدی برای ثبت درخواست به منظور بخشودگی جرائم بیمه‌ای صورت گرفته است، گفت: 13 شهریورماه پایان بخشودگی جرائم است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

اسماعیل نبوی  تصریح کرد: تا کنون 1703 درخواست به تأمین اجتماعی ارائه شده که به 1030 درخواست ترتیب اثر داده شده و تا کنون 500 کارگاه مشمول تخفیف بیمه‌ای شده اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همراهی خوبی صورت گرفته و روانسازی ها انجام شده است، ادامه داد: تنها استانی که از این نحوه بخشودگی ما الگو گرفته، استان کردستان بوده است.

مدیرعامل شرکت ایثارگران شهاب دام نیز در این جلسه گفت: این مجموعه با حضور 13 عضو ایثارگر و سرمایه اولیه 50 رأس دام آبستن آغاز به کار کرده و اکنون موفق شده ایم دام ها را به 8 برابر افزایش داده و به 400 رآس برسانیم که روزانه 18 هزار تن شیر خام را روانه بازار می کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار 600 میلیون وام گرفتیم که 300 میلیون از آن صرف بدهی ها شد و با مابقی به سایر تعهدات پرداختیم، ادامه داد: از سال 87 پیگیر دریافت تسهیلات بودم و 5 استاندار تغییر کرد اما مشکل ما حل نشده و ما باید تاوان ناکارآمدی و بی تجربگی مدیران را بدهیم به طوریکه بانک پا روی خرخره ضامن ما قرار داده و آنها را تحت فشار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهاب دام اضافه کرد: اگر سوء تدبیر و بی توجهی بانک ها نبود الان 1200 رآس دام داشتیم و نیازی به وام نداشتیم و اکنون نیز هیچ تعلق خاطر مادی نداریم و حضور 50 کارگر انگیزه کار و تلاش ما است.

وی با بیان اینکه 3 بار پرونده ما به کارگروه تسهیل وارد شده و تأثیری نداشته و در حال حاضر 400 رأس دام گرسنه داریم که تأمین آب مصرفی آنها برایمان سخت است، خواستار توقف عملیات اجرایی علیه شرکت و ضامنان و اجرای طرح ارزیابی از سوی کارشناس بی طرف دادگستری شد تا سهم بانک ها مشخص شود و قسط بندی صورت گیرد تا چراغ این مجموعه خاموش نشود.

این تولیدکننده با تأکید بر اینکه اگر بانک می خواهد اموال ما را تصرف کند حرفی نیست اما آبروی ما را نبرد، تصریح کرد: یک میلیارد بدهی ما به 4 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده که پرداخت آن از سوی ما غیرممکن شده است.

مدیرعامل شرکت شوکت نیز گفت: نخستین تولیدکننده بخاری کم مصرف در کشور هستیم که طرح تعویض یک میلیون بخاری پرمصرف کشور را در دستور کار داریم.

پیروی عنوان کرد: قرارداد تولید 200 هزار بخاری را در ابتدا بستیم و مدت زیادی طول کشید تا صنعت، معدن وام دهد، اگر 200 هزار بخاری جایگزین بخاری پرمصرف شود، 250 هزار مترمکعب صرفه جویی خواهد شد و اگر در استان اجرایی شود برای 600 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 4 میلیون و 250 هزار قیمت هرکدام از بخاری ها است اما صرفه جویی در مصرف گاز بیش از این میزان است، تصریح کرد: بخاری های مشتریان را به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان خریداری می شود در حالیکه در واقع این بخاری های کم مصرف دو میلیون و 700 هزار تومان تمام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شوکت ادامه داد: در صورت راه اندازی این مجموعه 500 نفر به طور مستقیم و برای 300 نفر به عنوان نصاب و خدمات پس از فروش کار غیر مستقیم ایجاد می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز درباره طرح سام عسل گفت: در ابتدا به این مجموعه مجوز کنسانتره میوه دادیم اما تسهیلات به این طرح داده نشد و به ناچار یک و نیم میلیارد تسهیلات برای طرح بسته بندی عسل داده شد.

شهسواری عنوان کرد: بهره بردار این طرح بدون هماهنگی خط تولید رب را جایگزین کنسانتره کرده هر چند این طرح بهتر از بسته بندی عسل است اما ضوابط بانک برای ارائه تسهیلات متفاوت است.

بهره بردار طرح سام عسل نیز گفت: سال ها در ژاپن کار کردم تا سرمایه ام را در استان خود اجرایی کنم اما ضوابط و قوانین دست و پاگیر بانک اجازه فعالیت نمی دهد.

حسینی یادآور شد: 200 میلیون تسهیلات خریداری شده و 7 میلیارد خرج کرده ام تا به نتیجه برسانم و هم اکنون 150 کارگر در سه شیفت مشغول کار به هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار