مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ایمنی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی تنها با خط کشی و نصب علائم رانندگی امکان پذیر نیست، گفت: برای برقراری ایمنی، محور‌های مواصلاتی باید مجهز به فناوری‌های نوین شوند.
کد خبر: ۷۷۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 21 August 2019
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ایمنی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی تنها با خط کشی و نصب علائم رانندگی امکان پذیر نیست، گفت: برای برقراری ایمنی، محور‌های مواصلاتی باید مجهز به فناوری‌های نوین شوند.

به گزارش تسنیم، مصطفی پناهنده در جمع خبرنگاران، اداره راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای را یکی از ادارات پویا و خدمت رسان دانست و اظهار داشت: سالانه برای حفظ و نگهداری جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ما قبول داریم که خیلی از جاد‌ها مشکل دارند و از انتقاد نیز ناراحت نمی‌شویم، ابراز کرد: نگاه به مشکلات باید  نگاه اصلاحی باشد نه اینکه کل عملکرد سازمان را زیر سئوال برد.

پناهنده لکه گیری و اجرای آسفالت محور ملایر - توره را یکی از اقدامات اساسی اداره راهداری دانست و افزود: روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از این مسیر کاملا از بین رفته و برای اجرای روکش مجدد این محور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که  در صورت تأمین به موقع در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی  با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم اداره راهداری استان افزایش سطح ایمنی جادهاست، اظهار داشت: یکی از ابزار‌های مهم در زمینه افزایش ایمنی جاده‌ها رفع مشکلات و اصلاح تقاطع حادثه خیز است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه امروز ایمنی جاده‌ها تنها با نصب علائم رانندگی و خط کشی راه‌ها امکان پذیر نیست گفت: برای برقراری ایمنی در همه محور‌ها و راه‌های استان باید از فناوری نوین استفاده کنیم.

وی  با اشاره به اینکه ما برای محور‌های استان برنامه‌های خوبی داریم، بیان کرد: با توجه به اینکه نصب فناوری‌های نوین نیازمند هزینه‌های بالاست، تا زمان مجهز شدن همه محور‌های استان به فناوری نوین  سعی ما  بر این است با امکانات موجود ایمنی را در جاده‌ها برقرار کنیم.

پناهنده یکی از عوامل اصلی مرگ و میر‌های جاده‌ای را واژگونی خودرو‌ها در اثر  سرعت بالا دانست و ابراز کرد:  با توجه به اینکه در کلیه جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان دوربین‌های ثبت سرعت نصب شده است، اما از رسانه‌ها می‌خواهم در این زمینه اطلاع رسانی بیشتر داشته باشند تا رانندگان نیز قوانین را رعایت کنند.

وی اجرای روشنایی پیچ پیر میشان در محور ملایر- همدان و خط کشی این محور را از  اولویت‌های برنامه امسال اداره راهداری استان برشمرد و افزود: این اقدامات طی چند ماه آینده انجام می‌شود.

پناهنده یکی از عوامل اصلی خرابی جاد‌ها را تردد خوردو‌های باری با بار‌های سنگین دانست و ابراز کرد: یکی از سیاست‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای جلوگیری از خرابی محور‌ها نصب سیستم‌های توزین در حال حرکت است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدای امسال بیش از ۹۹۰ تن لکه گیری  آسفالت  در محور‌های مواصلاتی  شهرستان انجام شده است، بیان کرد: طی این مدت ۳۵۰ متر لوله و ۵۲ عدد باکس برای احداث پل در روستا‌هایی که پل‌های آن‌ها بر اثر سیلاب ابتدای امسال خراب شده بود، استفاده شده است.

اسماعیل صفوی‌زاده با اشاره به اینکه  تاکنون برای بازسازی پل‌های روستا‌های شهرستان ۱۲۹ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در حاضر برای اجرای روکش آسفالت راه روستایی ۱۳ روستای شهرستان مبلغ ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون تومان قرار داد بسته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸ مجتمع خدماتی رفاهی فعال در سطح شهرستان داریم، گفت:  تعداد چهار مجتمع خدماتی رفاهی شامل مجتمع خدماتی حاجی آباد، طلوع در محور حسین آباد، مجتمع اسلام شهر آق گل و مجتمع خدماتی- رفاهی آورزمان به ترتیب با پیشرفت ۸۰ تا ۸۵ درصد در دست اقدام است، که با بهره برداری از این ۴ مرکز  تعداد مجتمع‌های خدماتی - رفاهی ملایر به ۱۲ عدد می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر ابراز کرد: اجرای ۵۱ هزار و ۳۷۸ متر مربع  خط کشی در محور‌های مواصلاتی شهرستان، اجرای پل  روستای هزار جریب با اعتباری معادل ۲۵۰ میلیون تومان و دیوار چینی پل روستای عشاق بابارود به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان،   نصب گاردریل و پایه  گاردریل، روشنایی  محور‌های روستایی و ... را از جمله مهمترین اقدامات اداره راهداری ملایر است.

وی از نصب باسکول توزین در حال حرکت  با اعتبار ۲ میلیارد تومان  در محور ملایر - همدان خبر داد و تصریح کرد: این باسکول به زودی افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار