امام جمعه ملایر در مراسم جشن غدیر در بیمارستان غرضی ملایر ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر گفت:عید غدیر از بزرگترین اعیاد اسلام است و دین بدون امامت و ولایت ناقص است و با واقعه غدیر نعمت بر مسلمانان و شیعیان تمام شده است.
کد خبر: ۷۷۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 20 August 2019

امام جمعه ملایر در مراسم جشن غدیر در بیمارستان غرضی ملایر ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر گفت:عید غدیر از بزرگترین اعیاد اسلام است.
دین بدون امامت و ولایت ناقص است/ مدیر ولایی خودش را خدمتگزار مردم می‌داند
به گزارش تابناک همدان  از ملایر، حجت الاسلام برقراری  افزود:دین بدون امامت و ولایت ناقص است و با واقعه غدیر نعمت بر مسلمانان و شیعیان تمام شده است.

وی تصریح کرد: روز قیامت خداوند از نعمت سوال می‌کند که نعمت ما شیعیان امامت و ولایت است و ولایت مدار واقعی کسی است که پیرو امیر مومنان باشد.
 
خطیب جمعه با بیان اینکه اسلام بدون ولایت امیرمومنان، اسلام امریکایی اسلام داعش و اسلام ارتجاعی است افزود: اسلامی که در آن امامت و ولایت باشد دشمنان را ناامید می‌کنند.

 حجه الاسلام برقراری یادآور شد: ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت واقعه غدیر را قبول دارند، اما آن را توجیه می‌کنند و از منظر آن‌ها به معنای مولا و دوستی است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری تنها دوست داشتن اهل بیت نیست خاطر نشان کرد:ما اهل بیت را دوست داریم و این محبت ماست، اما مرحله بالاتر از آن است که مطیع امر اهل بیت باشیم و این اصل ولایت مداری است.

 امام جمعه ملایر اضافه کرد: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه راه درست و اصل ولایت مداری مدیر ولایی را به خوبی نشان داده، اگر می‌خواهید امیر مومنان را بشناسید باید زیارت غدیریه را بخوانید.

نماینده ولی فقیه در ملایر، افزود: یک مدیر ولایی باید ویژگی‌های مهمی را داشته باشد، مدیر ولایی کسی است که در جامعه اسلامی رفت و آمد مردم بر وی تاثیری ندارد و در تصمیم گیری هایش تفاوت ندارد.

برقراری ادامه داد: مدیر ولایی کسی است که خودش را خدمتگزار مردم می‌داند عهدی را که با خدا بسته هرگز زیر پا نمی‌گذارد و خدمتش را می‌کند و امیر مومنان نمونه آن بوده است.

 وی با بیان اینکه ولایت با امیر مومنان شروع می‌شود و مقطعی نیست افزود:ولایت تا قیامت ادامه دارد و در دوران غیبت نیز، ولی فقیه در بین مردم ولایت جامعه را بر عهده دارد.

 امام جمعه ملایر تاکید کرددر عید غدیر اطعام دهی، دیدار سادات، دید و بازدید و. بسیار سفارش شده است.

وی برگزاری جشن‌های دهه ولایت به صورت ویژه تاکید کرد و گفت:: در دهه ولایت همه سطح شهر سردرب ادارات و ... مزین به نام امیر مومنان باشد و این در این امر در دستور کار قرار گیرد

 برقراری با اشاره به اینکه بسیاری از افراد و هیئات مذهبی چند روز مانده به محرم به استقبال محرم می‌روند گفت: این مسائل من در آوردی و خرافی باید از بین برود.

 وی بیان کرد: اگر پرچم عزای امام حسین برقرار شود باید همزمان باشد و اول محرم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار