‍ معاون خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص استقبال شهروندان همدانی و مسافران تابستانی از پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر گفت: زیباسازی و بهسازی فضا‌های شهری برای افزایش نشاط، شادابی و بهداشت روانی شهروندان به منظور ایجاد شهر سالم و نیز ایجاد زمینه‌های استفاده مطلوب و بهینه از تجهیزات پارک‌ها برای افزایش رفاه عمومی، از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه می‌باشد.
کد خبر: ۷۷۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 17 August 2019

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص استقبال شهروندان همدانی و مسافران تابستانی از پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر گفت: زیباسازی و بهسازی فضا‌های شهری برای افزایش نشاط، شادابی و بهداشت روانی شهروندان به منظور ایجاد شهر سالم و نیز ایجاد زمینه‌های استفاده مطلوب و بهینه از تجهیزات پارک‌ها برای افزایش رفاه عمومی، از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه می‌باشد.


به گزارش تابناک همدان، وحید علی ضمیر افزود: تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، گلکاری داخل پارک‌ها، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک‌ها و نصب پایه چراغ‌های جدید، تعمیرآبخوری ها، رنگ آمیزی آبنما‌ها و مبلمان پارک ها، آماده کردن جایگاه‌های نماز در برخی پارک‌ها، نصب بنر جهت اطلاع‌رسانی مسافران، شستشوی جداول معابر پارک‌ها و سکو‌های قابل نشیمن و بررسی وضعیت سطل‌ها و باکس‌های زباله داخل پارک‌ها و ... از جمله مهم‌ترین اقدامات آماده سازی و تجهیز پارک‌ها محسوب می‌گردد.

در این راستا، معاون خدمات شهری نقش مدیریت شهری در توسعه فضا‌های ورزشی در شهر را نیز مهم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری همدان همواره در تلاش است تا با تأمین فضا‌های ورزشی برای گذران اوقات فراغت شهروندان، برنامه‌های مؤثری ارائه نماید، زیرا استفاده از این تجهیزات ورزشی در بوستان‌ها تأثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد.

وی با بیان این که در برنامه ریزی‌های مدیریت شهری توسعه بوستان ها، امکانات ورزشی و تفریحی همواره در اولویت قرار داشته، اعلام کرد: تعداد ۵۲ ست ورزشی با بیش از ۱۰۰۰ نوع دستگاه ورزشی، همچنین ۷۱ زمین بازی برای کودکان در مجموع با ۲۵۰ وسیله بازی در پارک‌های سطح شهر وجود دارد.

وی اظهارکرد: به منظور ارتقای سطح کیفی زمین‌های بازی بوستان‌ها و افزایش سطح ایمنی و سلامت کودکان کفپوش و وسایل بازی بوستان‌ها به تدریج تجهیز و نوسازی می‌شوند و ایمنی وسایل بازی به طور دوره‌ای بررسی و ایرادات برطرف می‌گردد.

این مقام مسئول اضافه نمود: جمع آوری وسایل بازی آهنی و غیرایمن و جایگزینی آن با وسایل پلی اتیلن و استاندارد، تعویض بخش‌های تخریب شده وسایل بازی پلی اتیلن و رفع خطر از آن‌ها، تعویض و نصب کفپوش از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای نوسازی و تجهیز زمین‌های بازی بوستان‌ها می‌باشد.

علی ضمیر با توجه به این که همه این اقدامات در راستای حفظ سلامتی شهروندان به عنوان یک موضوع حایز اهمیت صورت می‌گیرد، گفت: شهروندان باتوجه به اینکه مبلمان پارک‌ها اعم از ست‌های ورزشی و وسایل بازی متعلق به آنان است در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار