استاندار همدان در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی و منبت در ملایر با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: این شهرستان در حوزه صنایع دستی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۷۷۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷ 14 August 2019

استاندار همدان در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی و منبت در ملایر با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: این شهرستان در حوزه صنایع دستی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، سید سعید شاهرخی افزود: ۱۵ نوع صنایع دستی شاخص در ملایر وجود دارد که در این میان مبل و منبت ملایر ویژه است.

وی همدان تصریح کرد: حدود پنج هزار کارگاه فعال منبت و فعالیت حدود ۹ هزار استادکار و منبت کار و اشتغال بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این صنعت افتخاری بزرگ در صنعت مبل و منبت ملایر مشغول به فعالیت هستند.

شاهرخی با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده مسوولان برای ثبت جهانی مبل و منبت ملایر افزود: در نشست اخیری که با حضور نمایندگان ملایر و مدیرکل میراث فرهنگی همدان با مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور داشتیم، به توافق رسیدیم که تا پایان شهریور به تعهداتمان برای رفع ایراد‌های ثبت جهانی این صنعت عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست نماینده سازمان جهانی صنایع دستی برای بازدید به ملایر می‌آید، امیدواریم شاهد جهانی شدن صنعت منبت باشیم که در قطعی شدن آن شک نداریم.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ملایر، پیگیری پرونده ثبت جهانی ارگ باستانی نوشیجان را در دستور کار عنوان کرد و عنوان کرد: پرونده ارگ نوشیجان در نوبت ثبت جهانی است که امیدواریم پس از ثبت جهانی منبت شاهد جهانی شدن این اثر مهم تاریخی باشیم.

 استاندار همدان با اشاره به سند راهبردی سه ساله استان اظهار کرد: در این سند چشم انداز‌های هر شهرستان مشخص شده که با توجه به ظرفیت هر شهرستان برنامه‌های این سند راهبردی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم و رونق تولید از اولویت‌های این سند است با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ باید در استان انجام و طی سه سال ۶۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

شاهرخی سهم ملایر در این سرمایه گذاری را ۳۰ هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال را ۱۰ هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۲۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد می‌شود. 

 مهندس قدرت الله ولدی فرماندار ملایر با اشاره به ظرفیت‌های ملایر عنوان کرد:سومین جشنواره مبل و منبت ملایر به مدت ده روز در ملایر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال با سال گذشته تفاوت‌های زیادی دارد گفت: به هر خریداری که در طول جشنواره از ملایر خرید کند طبق تفاهم نامه‌ای که با صندوق کار آفرینی امید انجام شده ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد ارائه می‌دهیم. 

وی تصریح کرد:ما می‌خواهیم در شهرستان ملایر از معبر گردشگری به مقصد گردشگری برسیم و معیشت مردم را رونق ببخشیم.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه ۹ هزار ثانیه تبلیغات سومین جشنواره ملی و مبل و منبت از شبکه‌های ملی پخش شد افزود: پخش دو شب جشنواره در برنامه شب فیروزه‌ای و همایش پیاده روی خانوادگی استان در ۲۵ مرداد ماه از جمله برنامه‌های سومین جشنواره مبل و منبت در ملایر است.

وی خبر داد: همه امکانات برای برگزاری جشنواره مهیا شده و تعداد یک هزار و ۵۰۰ تخت در مدارس، خوابگاه‌ها و مراکز مختلف برای اسکان مسافران در سطح شهرستان آماده شده است.

 ولدی راه اندازی قطار گردشگری در روز‌های ۲۹ و ۳۱ مرداد ماه از سمت تهران به ملایردر زمان جشنواره را از دیگر برنامه‌های جشنواره برشمرد و بیان کرد: پنج نقطه فروشگا‌های مختلف در ۳۲ متری مطهری، خیابان کارخانه قند، شهرک حاجی آباد، بلوار شهید بهشتی و بلوار سیفیه برای فروش در نظر گرفته شده است.
 
وجود ۱۵ نوع صنایع دستی شاخص در ملایر
 
وجود ۱۵ نوع صنایع دستی شاخص در ملایر
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار