مدیرکل دفتر حقوقی و مجلس در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد: همانگونه که همدان به عنوان قطب فرهنگی و تاریخی کشور مطرح است، به قطب مبارزه با مواد مخدر نیز تبدیل شود.
کد خبر: ۷۷۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 12 August 2019
مدیرکل دفتر حقوقی و مجلس در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد: همانگونه که همدان به عنوان قطب فرهنگی و تاریخی کشور مطرح است، به قطب مبارزه با مواد مخدر نیز تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، محمد ترحمی شنبه ۲۰ مرداد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که توزیع تریاک در جامعه محدود شده و در مقابل شیشه ارزان توزیع می‌شود چرا که تولید شیشه به صرفه‌تر از تولید تریاک است.

وی افزود: افغانستان با تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و سنتی در ایران و حتی کشور‌های اروپایی به دنبال منافع خود است و در این شرایط مدعیان حقوق بشر سکوت کرده اند.

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد را بدترین و نخستین معضل اجتماعی عنوان و تاکید کرد: اعتیاد باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها شده و پدیده‌های کودکان کار و کودک آزاری بخشی از آسیب‌های مواد مخدر است.

وی خانمان سوزی، ویرانگری، از بین بردن فرهنگ کار و تلاش را از دیگر عواقب اعتیاد دانست و ادامه داد: مواد مخدر توهم زا را با عنوان قشنگ به نام گل تغییر داده و در جامعه ترویج می‌دهند و جوانان ما گول نام قشنگ این مخدر را می‌خورند.

ترحمی تاکید کرد: اکنون باوجود تورم در جامعه و چندبرابر شدن قیمت مواد غذایی، قیمت مواد مخدر به شدت کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده دست‌های پشت پرده برای تخریب جوانان ما است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما با یک میدان جنگ روبرو هستیم که هدف آن جوان‌ها هستند، تصریح کرد: در این جنگ باید همه جانبه مقابله کنیم و مهارت‌های لازم را به جوانان بیاموزیم.

وی تاکید کرد: سران سه قوه در کشور متفق القول هستند که با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه مبارزه مواد مخدر، قوانین مربوط به این عرصه نیز باید اصلاح شود به همین علت درصدد هستیم تا پایان امسال این اصلاحات توسط مجلس انجام شود.

ترحمی ادامه داد: دستگاه قضایی ثابت کرده که اهتمام ویژه دارند که به بنیان‌های مادی قاچاقچیان ضربه بزنند.

وی به نقش مساجد در جلوگیری از تمایل جوانان به اعتیاد اشاره و بیان کرد: مردم نگذارند آدم سالم به مصرف کننده مواد مخدر تبدیل شود که این‌ها مداخلات خانواده و اجتماع را می‌طلبد به طوریکه اگر پدر و مادر پیری نتوانست فرزندش را کنترل کند باید محله آن جوان را کنترل کنند.

در انتهای این مراسم دشتی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر معرفی و از زحمات حسینی تقدیر به عمل امد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار