خطیب نماز جمعه شهر همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) گفت: حدود ۱۸۷ هزار حدیث از ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده که از این تعداد که ۷۰ درصد آن به امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تعلق دارد.
کد خبر: ۷۷۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲ 10 August 2019

خطیب نماز جمعه شهر همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) گفت: حدود ۱۸۷ هزار حدیث از ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده که از این تعداد که ۷۰ درصد آن به امام باقر (ع) و امام صادق (ع) تعلق دارد.

به گزارش تابناک همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه نماز جمعه از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) برای ما مانده است، افزود: این دو بزرگوار شاگردان فراوانی را تربیت کردند که مروج اسلام ناب محمدی شدند، تنها یکی از شاگردان امام باقر (ع) ۳۰ هزار حدیث از این امام بزرگوار نقل می‌کند.

وی از جوانان خواست فرصتی را هم برای مطالعه احادیث و روایات ائمه اطهار بگذارند چرا که وظیفه ما کسب معارف از اهل بیت (ع) است.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه نباید به برجام و مذاکره دل خوش کرد، گفت: همه مسؤولان و حتی رئیس جمهور اعلام می‌کند که غرب دنبال مذاکره نیست و حفظ شرایط فعلی را دنبال می‌کند، اما همچنان برخی از رسانه‌ها شیطنت می‌کنند و دنبال مذاکره هستند.

وی با اشاره به اینکه باید بر توانایی‌های داخلی متمرکز شده و به جوانان اعتماد و تکیه کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که در فضای سیاسی کشور همچنان برخی حرف از مذاکره می‌زنند، نمی‌دانیم چرا اصرار به این اتفاق دارند؟

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه نباید به مردم دروغ گفته شود، افزود: همه مسوولان و حتی رئیس جمهور اعلام می‌کند غرب دنبال مذاکره نیست و حفظ شرایط فعلی را دنبال می‌کند، اما همچنان برخی از رسانه‌ها شیطنت می‌کنند و دنبال مذاکره هستند.

وی با اشاره به اینکه مخالف تعامل با دنیا نیستیم، اما با سلطه‌گری مخالفیم، تصریح کرد: نباید به برجام و مذاکره متمرکز شویم، باید به جوانان اعتماد کنیم چراکه توسعه کشور در گروی اعتماد به این قشر است.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید جایگاه زن به عنوان یک انسان تبیین شود به طوری که به زن بودن خود افتخار کند، افزود: روزی که دوچرخه‌سواری برای زنان مطرح شد باید بانوان در مقابل آن به عنوان تبدیل شدن به خواسته اول زنان می‌ایستادند.

آیت الله شعبانی در پایان به عید قربان نیز اشاره کرد و ادامه داد: مردم قربانی‌های خود را در اختیار سازمان‌های رسمی حمایت‌گر قرار دهند تا به دست نیازمندان واقعی برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار