رضوانی جلال با بیان‌اینکه کشاورزی نیازمند ارتقای سطح علمی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا زمینه حضور کشاورزان از اقصی نقاط استان همدان در این نمایشگاه فراهم شده و در این راستا اطلاع رسانی خوب و شایسته‌ای صورت پذیرفته است.
کد خبر: ۷۶۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 06 August 2019
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ماشین آلات، نهاده ها، سیستم‌های آبیاری و کشت‌های گلخانه ای) و چهاردهمین نمایشگاه بیم المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات در همدان گشایش یافت.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین افتاح این نمایشگاه، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال علمی، فنی و مهندسی کردن کشاورزی است.

منصور رضوانی جلال افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی کشاورزی، صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه کشاورزی کشور در استان همدان که استانی پیشرو در به کارگیری تکنولوژی نوین به ویژه مکانیزاسیون و آبیاری تحت فشار بوده، ره یافتی برای ارائه دستاورد‌های فنی و مهندسی نوین کشاورزی داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: حضور شرکت‌های خارجی و نیز شرکت‌های دانش بنیان با هدف ارائه دستاورد‌های نوین علمی در این نمایشگاه پررنگ‌تر از سنوات گذشته است.

این مقام مسئول برگزاری همایش‌های علمی است را از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه دانست و افزود: با برگزاری همایش‌های علمی در نمایشگاه صاحب نظران حوزه‌های مختلف کشاورزی می‌توانند ارتباط مستقیم و تبادل نظر در خصوص مسائل کشاورزی با بهره برداران و کارشناسان داشته و کارشناسان و مدیران سراسر کشور، نمایشگاه مباحث علمی پیرامون را دنبال کنند.

رضوانی جلال با بیان‌اینکه کشاورزی نیازمند ارتقای سطح علمی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا زمینه حضور کشاورزان از اقصی نقاط استان همدان در این نمایشگاه فراهم شده و در این راستا اطلاع رسانی خوب و شایسته‌ای صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: در این نمایشگاه غرفه‌ای به سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اختصاص داده شده که در این غرفه همکاران با ارائه مشاوره و اجرای تور نمایشگاهی به منظور معرفی تکنولوژی‌های نوین و مسائل کاری در راستای هدایت و حمایت بهره برداران کشاورزی گام برمی دارند و امید است دستاورد‌های این نمایشگاه هم در ارتقای بخش کشاورزی و علمی و فنی کردن کشاورزی تاثیر خاص خود را داشته باشد.

وی از اختصاص ۷۰۰۰ متر فضا به این نمایشگاه خبر داد و افزود: این فضا شامل ۵۰۰۰ متر فضای نمایشگاهی، ۲۰۰۰ متر فضای باز نمایشگاهی و ۹۵ غرفه بوده که غرفه‌ای به مساحت ۵۰ متر نیز به سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اختصاص یافته است. 

وی یاداور شد: دو نماینده از شرکت‌های خارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و هدف از دعوت این شرکت‌ها جذب جدیدترین فن آوری‌های روز کشاورزی از اقصی نقاط جهان و نیز آشنایی این کشور‌ها با محصولات تولیدی در ایران برای توسعه صادرات است.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: با همت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و موسسات مربوطه، ۷ همایش و کارگاه تخصصی صنعت کشاورزی با ارائه مطالب گسترده علمی-تخصصی دایر شده و اساتید متخصص این حوزه از سایر استان‌های کشور نیز دعوت شده اند.

رئیس جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: از استان‌های همجوار برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده اند و در این نمایشگاه محصولات، کالا‌ها و ماشی آلات ایرانی با کیفیت برتر و توان رقابتی بالاتر با محصولات مشابه خارجی معرفی شدند.

رضوانی جلال برگزاری نمایشگاه را قدمی اساسی در راهبرد‌های کشاورزی و صنعت دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه کشاورزی تاثیر بسزایی در راستای توسعه مکانیزاسیون استان دارد.

وی افزود: در سه سال گذشته ۳۵۷۶ دستگاه تراکتور جدید و ۱۲۳ دستگاه کارنده و بیش از ۱۷ دستگاه کمباین جدید به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: ضریب مکانیزاسیون در سال ۹۱ به میزان ۱.۲۴ بوده که درحال حاضر به ۱.۸۶ رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش کارنده‌ها و خاکورزی و همچنین در بخش مکانیزاسیون برای خرید دستگاه‌های جدید، ۳۶۰ میلیارد تومان درطول سال گذشته سرمایه گذاری شده است.

رضوانی جلال خاطر نشان کرد: در سال جاری افزون بر ۷۳. میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون استان در نظر گرفته شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار