گازرانی از برگزاری نمایشگاه تخصصی و ملی کالای چرمی در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ مردادماه در سایت نمایشگاه بین المللی همدان برپا خواهد شد و در همین راستا همایش ملی چرم با حضور مقامات کشوری و سرمایه گذاران خارجی در ۲۵ مردادماه به میزبانی همدان به منظور معرفی چرم همدان به جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 06 August 2019
رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های چرم در همدان خبر داد و گفت: صنعت چرم همدان جزء رسته‌های اشتغالزا در استان بوده که به دست فراموشی سپرده شده بود، اما امروز با حمایت مسئولان چرم همدان پا گرفته است.

به گزارش ایسنا، احمد گازرانی در جمع خبرنگاران با موضوع احیاء صنعت کیف و کفش و چرم در استان، با اشاره به الگو قرار گرفتن صنعت چرم همدان توسط سایر استان‌ها اظهار کرد: همدان توانسته با ارائه کالای چرمی با کیفیت رتبه دوم تولید مصنوعات چرمی را در کشور به خود اختصاص دهد و این امر موجب جذب سرمایه گذاران به استان همدان باشد.

گازرانی از برگزاری نمایشگاه تخصصی و ملی کالای چرمی در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ مردادماه در سایت نمایشگاه بین المللی همدان برپا خواهد شد و در همین راستا همایش ملی چرم با حضور مقامات کشوری و سرمایه گذاران خارجی در ۲۵ مردادماه به میزبانی همدان به منظور معرفی چرم همدان به جهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه ملی چرم با حضور ۶۰ برند داخلی که ۴۰ برند خاص همدان و ۲۰ برند دیگر از سراسر کشور هستند، قابل نمایش بوده که در رسته‌های کیف، کفش، البسه چرم و همچنین مواد اولیه مورد استقبال قرار گرفته است.

گازرانی حمایت از تولیدکنندگان استان و ایجاد پل ارتباطی برای صادرات چرم همدان به کشور عراق را هدف اصلی برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام رونق تولید شکل گرفته است، انتظار می‌رود اقداماتی صورت پذیرد که حمایت از تولید و تولیدکننده در اولویت امور قرار گیرد بنابراین در نظر داریم با انجام چنین اقداماتی همدان مرز صادرات چرم به کشور عراق را درنوردد.

وی نبود نیروی متخصص در این حوزه را یکی از مشکلات جدی که صنعت چرم را زمین گیر کرده، اعلام کرد و افزود: صنعت چرم همدان برای احیا صددرصد و تداوم تولیدات نیازمند تربیت نیروی متخصص در مراکز آموزشی معتبر است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در راستای آموزش تولیدات چرم در همدان آغاز شده و مورد حمایت تولیدکنندگان چرم به ویژه چرم شهباز قرار گرفته که چرم شهباز با دعوت از نیروی متخصص آموزش به استان همدان گامی موثر در پیشرفت تربیت نیروی ماهر برداشته است.

وی از آغاز فعالیت تولید البسه چرمی در ماه گذشته خبر داد و یادآور شد: حضور استادکار پاکستانی در مجتمع آموزش چرم همدان و برگزاری کلاس‌های تولید پالتو، مانتو و کاپشن‌های چرمی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آموزش چرم همدان بوده است.

گازرانی فعالیت هزار واحد تولیدی رسمی شناسنامه دار و بیش از ۵۰۰ واحد غیررسمی خانگی تولید کفش زنانه در همدان را افتخاری برای استان برشمرد و اظهار کرد: همدان نخستین استان تولید کفش چرم زنانه با ظرفیت ۹۸ درصد تولیدات کشور توان نمایش اقتدار را داشته، اما حلقه مفقوده برای برندسازی و تولید ۱۰۰ درصدی محصولات، نبود مواد و یراق مصنوعات چرمی است.

وی در ادامه یادآور شد: از عمده مشکلات تولید کفش در همدان، نبود تکسون (کاغذ کف کفش) است که مجبور به واردات آن هستیم و اگر به تولید این کاغذ دست یابیم بازار کفش ایران و حتی به جرأت کشور‌های همسایه در دست همدان است.

گازرانی از فعالیت ۶ برند کفش زنانه در همدان خبر داد و گفت: صورت سفارش کفش زنانه همدان توسط استان‌های دیگر در کشور آنقدر بالاست که کفش‌های تولید شده در همدان توزیع نشده و همدان به عنوان جوان‌ترین تولیدکننده کیف و کفش چرم در کشور پیشتاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار