یارمحمد تکلو پخش بخورعرق اسطوخودوس در داخل اتاق را بسیار تأثیرگذار دانست و اضافه کرد: دمنوش ختمی، پنیرک و بنفشه به علل مسهل بودن آن ممکن است سبب سقط جنین شود پس برای بانوان باردار به ویژه در ماه‌های اولیه ممنوع است همچنین مصرف بخور‌های تند یا دمنوش‌های تند مزاج مثل آویشن و پونه کوهی سقط جنین را به دنبال دارد.
کد خبر: ۷۶۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 05 August 2019
یک پزشک طب سنتی در همدان درباره سرماخوردگی مادران باردار گفت: به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد که جای نگرانی ندارد.

به گزارش ایسنا، تکلو با بیان اینکه برای درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی در دوره بارداری روش‌ها و دارو‌های بی‌خطرسنتی وجود دارد، اظهار کرد: مصرف آبمیوه‌های طبیعی به ویژه آب سیب، لیموشیرین و پرتقال و عسل با نصف لیموترش می‌تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد.

وی ادامه داد: دود کُندر و اسفند و مقل ارزق به حجم مساوی در داخل اتاق انجام شود تا عفونت‌های معلق در منزل حدف شده و مزاج فضای سرد خانه به گرمی تبدیل شود.

تکلو پخش بخورعرق اسطوخودوس در داخل اتاق را بسیار تأثیرگذار دانست و اضافه کرد: دمنوش ختمی، پنیرک و بنفشه به علل مسهل بودن آن ممکن است سبب سقط جنین شود پس برای بانوان باردار به ویژه در ماه‌های اولیه ممنوع است همچنین مصرف بخور‌های تند یا دمنوش‌های تند مزاج مثل آویشن و پونه کوهی سقط جنین را به دنبال دارد.

وی برای ازبین بردن آبریزش بینی توصیه کرد: یک قاشق کوچک قهوه با ۳۰ گرم تخم گشنیز به صورت بخور می‌تواند در کاهش آبریزش بینی کمک کند.

این پزشک طب سنتی ادامه داد: مصرف عرق کاسنی به منظور کاهش حرارت به ویژه حوله آغشته به عرق کاسنی و گذاشتن روی پیشانی و پا‌ها وخوردن کدو حلوایی در درمان سرماخوردگی مادران باردار توصیه می‌شود.

وی برای پیشگیری از سرماخوردگی در زمان بارداری خاطرنشان کرد: شست‌وشوی مکرر دست‌ها، داشتن خواب کافی، ایجاد یک رژیم غذایی سالم، اجتناب از تماس نزدیک با اعضای خانواده یا دوستان بیمار، ورزش کردن به‌طور منظم و کاهش استرس از عوامل مهم جلوگیری از سرماخوردگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار