وی برگزاری اعیادی مانند غدیر را مروج نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: برخی می‌گویند نشاط اجتماعی پایین است و بعد هم به سراغ برنامه‌هایی می‌روند که تنها قشری خاص و مرفه می‌توانند از آن استفاده کنند که این موضوع با هنجار‌ها و ارزش‌های ما در تضاد است
کد خبر: ۷۶۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 21 July 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ایجاد دهه‌های ساختگی هیچ گونه دلیل شرعی ندارد گفت: باید نسبت به این اتفاق و برخورد با آن فکری اساسی شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در جلسه ستاد غدیر با اشاره به اهمیت برگزاری عید غدیر اظهار کرد: طی چند سال گذشته، فرهنگی مبنی بر روزشمار محرم رواج یافته که همین موضوع در بسیاری از مواقع غدیر و ایام شادی دیگر را تحت شعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم حق ایام شادی اهل بیت (ع) را ادا کنیم گفت: با حفظ شعائر دینی موفق شده‌ایم برنامه‌های محرم و اربعین را در دنیا ترویج دهیم، اما در ماجرای غدیر حتی موفق نشده‌ایم آن چنان که باید آن را در بین مردم رواج دهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: از نهم ذی‌الحجه تا ۲۵ ذی‌القعده اتفاقات بزرگی در دنیای اسلام رخ داده که با هر یک از آن‌ها می‌توانیم بسیاری از شبهات موجود را برطرف کنیم، اما متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عده‌ای مدام ایراد می‌گیرند جامعه ما نیاز به نشاط دارد اظهار کرد: ما واقعه غدیر با این همه عظمت را رها کرده‌ایم و به دنبال موضوعات دیگر هستیم در صورتی که باید از ظرفیت برنامه‌های شاد در اعیاد مذهبی استفاده کرد.

شعبانی با اشاره به اینکه دشمن در حال تبلیغ علیه برنامه‌های مذهبی در دین اسلام است گفت: ایجاد دهه‌های ساختگی نیز هیچ گونه دلیل شرعی ندارد و باید نسبت به این اتفاق و برخورد با آن فکری اساسی شود.

وی برگزاری اعیادی مانند غدیر را مروج نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: برخی می‌گویند نشاط اجتماعی پایین است و بعد هم به سراغ برنامه‌هایی می‌روند که تنها قشری خاص و مرفه می‌توانند از آن استفاده کنند که این موضوع با هنجار‌ها و ارزش‌های ما در تضاد است


امام جمعه همدان شاخصه برنامه‌های مذهبی را مردمی بودن و خودجوش‌بودن آن‌ها عنوان کرد و افزود: نوع موسیقی‌هایی که در برنامه‌های جشن اهل بیت (ع) پخش می‌شود نیز باید مد نظر باشد، برخی از آن‌ها هیچ تناسبی هم با عید غدیر و اعیاد مذهبی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه روز غدیر باید با دیگر روز‌ها تفاوت داشته باشد که در همدان باید در این زمینه کاری جدی صورت گیرد افزود: در برگزاری برنامه‌های این چنینی نیاز به نمود بیرونی داریم، در روز غدیر یکی از این نمود‌ها اطعام روزداران این عید مهم است که ثواب بالایی هم دارد.

شعبانی استفاده از ظرفیت سخنرانان ملی را یکی دیگر از راه‌های ترویج فرهنگ غدیر دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید زمینه حضور سخنرانان ملی در اماکن مختلف در این روز‌ها را مهیا کند.

وی خواستار بهره‌گیری از توان هنرمندان برای ترویج فرهنگ غدیر شد و تأکید کرد: هرچقدر هم برای غدیر کار انجام دهیم باز هم در حق امام علی (ع) کوتاهی کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار