فرمانده گروه پهپاد نزاجا:
فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 18 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، امیر سرتیپ دوم ستاد حسن‌نژاد در جمع فرماندهان یگان‌های نزاجا در شمال‌شرق کشور، اظهار داشت: به منظور تقویت یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده‌ها شاهد آرایش جدید عملیات پهپادی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه الله تعالی و پشتیبانی‌های بی‌دریغ فرمانده نزاجا ۳ فروند پهپاد مهاجر تهاجمی به ناوگان پهپاد نیروی زمینی ارتش ملحق شد، افزود: گروه پهپادی حضرت ولی‌عصر(عج) نزاجا با تغییر رویکرد این نیرو از عملیات‌های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به‌ویژه در منطقه شمال‌شرق کشور و بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه الله تعالی مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس در یک اقدام کاملاً بومی پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر ۶ را به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق کرد.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموریت‌های پرنده‌های مهاجر ۶ انهدام هدف‌های از پیش تعیین شده است، گفت: ماموریت‌های اصلی این پرنده‌ها انهدام اهداف با قدرت و دقت بالا بوده و به‌صورت همزمان نیز شناسایی و مراقبت از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارد.

حسن‌نژاد تصریح کرد: با ورود پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر ۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده‌ای افزایش می‌یابد. 

وی تاکید کرد: با الحاق و توانمندسازی این نوع پرنده‌ها هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و نیز در آن سوی مرزها قبل از شکل‌گیری خنثی شده و ابزارهای هجومی دشمن پس از شناسایی سریع و به‌موقع، بلافاصله رهگیری و منهدم خواهند شد.

فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به ویژگی‌های شاخص و بسیار مهم پهپاد مهاجر ۶، بیان کرد: برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با بکارگیری پرنده‌های مشابه، قدرت حمل گلوله‌های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب، قدرت تحمل در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در زمین‌های مختلف از جمله ویژگی‌های این پرنده است؛ همچنین از دیگر خصوصیت‌های بارز این پرنده‌ها می‌توان به بهره‌برداری از دوربین‌های با دقت بالا دید در شب که می‌تواند در عملیات‌های شبانه به‌صورت کاملاً موفق عمل کند اشاره کرد. 

حسن‌نژاد گفت: پرنده‌های مهاجر ۶ دارای سامانه فتوگرامتری در زمین‌های ذوعارضه و غیرقابل عبور یا دارای قابلیت‌های ۳ بعدی هستند و در عملیات الحاق پهپادها، پروازهای روزانه و شبانه، ثبت تهاجمی و برخورداری از مداومت پرواز در مناطق مرزی آزمایش شد این پرنده‌ها پس از نتایج حاصله و ارزیابی لازم توسط ارزیابان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار گروه پهپادی نزاجا قرار گرفت.

وی عملیات تست و ارزیابی را نمادی از قدرت ملی خواند و افزود: عملیات پهپادهای مهاجر نماد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، علی‌رغم وجود تحریم‌ها و تهدیدهای ظالمانه این عملیات به فضل الهی به شکل مطلوبی انجام شد و موفقیت در الحاق، آزمایش و تحویل‌گیری پیام‌آور صلح و امنیت برای دوستان و سرشکستگی و ذلت برای دشمنان اسلام عزیز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار