مدیرامورآب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای نوسازی و تعویض شبکه‌های فرسوده آبرسانی اشاره کرد و اظهارداشت: همه ساله بخشی ازشبکه فرسوده آبرسانی تعویض و نوسازی می‌شود که برهمین اساس و مطابق اعتبارات ابلاغی؛ در سال جاری ۱۰ درصد از شبکه فرسوده شهرستان همدان تعویض خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 13 July 2019
کمال حسنی از تعویض ۵۰ درصد شبکه فرسوده آبرسانی در روستا‌های همدان طی سال‌های اخیرخبر داد و گفت: اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی همچنان در دستور کار است.

به گزارش مهر،حسنی در جمع خبرنگاران گفت: طی سه ماهه سال جاری خط پمپاژ و فنس کشی چاه روستای حیران به بهره برداری رسید ضمن اینکه اجرای شبکه داخلی و ساخت مخزن روستای باغچه نیز در بازه زمانی مذکور تکمیل شد.

وی در همین خصوص از ساکنین روستای باغچه درخواست کرد با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر؛ نسبت به خرید انشعاب آب شرب اقدام کنند.

حسنی در ادامه با بیان اینکه در بازه زمانی سه ماهه امسال اصلاح، بازسازی و لایروبی قنوات روستای تفریجان نیز عملیاتی شد؛ عنوان کرد: همچنین اجرای خط برق، تجهیز و راه اندازی چاه آب شرب روستای نهران نیز در این مدت امکان پذیر شد.

وی با بیان اینکه همچنین در سه ماهه ابتدایی سال جاری اصلاح و بازسازی مجتمع سنگستان نیز عملیاتی شد؛ بیان کرد: ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای ورفجین نیز در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب محورگردشگری امام‌زاده محسن (ع) اظهارداشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ متر ازخطوط انتقال اجرایی شده که این رقم معادل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه است.

وی در این خصوص توضیح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از کار با معارض مواجه شده ادامه روند اجرایی نیازمند اخذ مجوز‌های لازم است که درصورت اخذ مجوز انتظار می‌رود تا اوایل پاییز سال جاری فاز اول این پروژه نیز وارد مدار بهره برداری شود.

حسنی افزود: با بهره برداری از پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب محورگردشگری امام‌زاده محسن (ع) ۴ روستای مسیراز شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مطابق قانون استهلاکات شبکه آبرسانی با عمر ۲۰ سال، فرسوده محسوب می‌شود که باید تعویض و ترمیم شود و بر همین اساس در طول ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد شبکه فرسوده شهرستان همدان تعویض شده و مابقی در دستور کار است.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۵ درصد از شبکه فرسوده آبرسانی روستا‌های تابعه شهرستان همدان تعویض و ترمیم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار