هوشنگ کرمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۵۶۰ تن کلزا از مزارع شهرستان بهار برداشت شود، گفت: در حال حاضر ۳ دستگاه کمباین با هد مخصوص برداشت کلزا، در حال برداشت این محصول در شهرستان بهار است.
کد خبر: ۷۶۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 13 July 2019
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز برداشت کلزا از مزارع شهرستان بهار خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۴۲ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، کرمی از آغاز برداشت کلزا از مزارع شهرستان بهار خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۴۲ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۵۶۰ تن کلزا از مزارع شهرستان بهار برداشت شود، گفت: در حال حاضر ۳ دستگاه کمباین با هد مخصوص برداشت کلزا، در حال برداشت این محصول در شهرستان بهار است.

کرمی افزود: برداشت امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود و دلیل آن استفاده از ارقام مناسب منطقه و اصلاح شده هیبرید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: در سال جاری با اقدامات حمایتی دولت در اجرای برنامه خرید محصولات کشاورزی به ازای هر کیلوگرم محصول با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۴۰۰ ریال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: شهرستان بهار به علت خاک حاصلخیز از جمله مناطق مستعد برای کشت دانه‌های روغنی از جمله سویا و کلزا است و کاشت کلزا به دلیل حاصلخیز بودن اراضی کشاورزی شهرستان بهار و سودآوری این محصول نسبت به سایر محصولات موجب رغبت کشاورزان برای زیر کشت بردن این محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: دانه‌های روغنی در بحث تامین روغن خوراکی، کنجاله دام و طیور و پایداری تولید غلات بسیار نقش آفرین است و کلزا در تناوب با گندم و جو کشت شده و سبب پایداری کشت این محصولات می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار