رئیس خدمات پرستایی و مامایی بیمارستان غرضی ملایر اظهار داشت: برای جذب پزشکان متخصص از جمله متخصص رادیولوژی و ارتوپدی نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم که متاسفانه با ما همکاری نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۶۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 13 July 2019
بیمارستان دکتر غرضی ملایر که وابسته به سازمان تامین اجتماعی است، در بروز رسانی تجهیزات و خدمت دهی به بیماران از بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مرکز همدان سبقت گرفته و توانسته رضایتمندی بیش از ۸۰ درصد بیماران را به دست آورد.

به گزارش تسنیم، به مناسبت هفته تامین اجتماعی به همراه تعدادی از خبرنگاران و پرسنل تامین اجتماعی به بیمارستان غرضی ملایر سفر کردیم.

سر در بیمارستان و نمای فیزیکی زیبای آن نشان از نوسازی و بروز رسانی فضای این بیمارستان دارد. وارد حیاط سرسبز که در گوشه‌ای از آن چندین وسایل بازی برای کودکان به چشم میخورد، شدیم. در بخشی از فضای بیرونی بیمارستان نیز یک همراه سرای بزرگ برای رفاه و استراحت همراهان بیماری که از شهرستان‌های دیگر می‌آیند، در حال ساخت است.

وارد سالن اصلی بیمارستان که درب ورودی آن است می‌شویم. مبلمان چشم نواز و فضای در و دیوار‌های ساختمان این بیمارستان روحیه بیماران را بر سر کیف آورده و بدون شک نوازشی برای روحیه خسته آنان است.

برای بازدید به بخش کودکان این بیمارستان می‌رویم. درب ورودی و دیوار‌های این بخش بیشتر شبیه به یک مهدکودک مجلل است تا یک بیمارستان. یک اتاق برای بازی کودکان بیمار، یک اتاق برای استراحت مادران و چندین اتاق هم برای بستری کودکان و نوزادان طراحی وتزیین شده است.

در حالتی که از کنار اتاق‌ها عبور میکنیم یک مادر که کودکش در این بخش بستری است با ما هم کلام می‌شود.

این مادر از خدمات رسانی در این بخش ابراز رضایت کرد و افزود: از رسیدگی‌ها راضی هستیم، وضعیت بهداشت و تمیزی بیمارستان خوب و پرستاران و پرسنل هم رفتار خوبی با بیمار و همراهانش دارند.

پس از بازدید از این بخش به طبقه بالای ساختمان که مربوط به بخش جراحی و زایمان است میرویم. بخش زایمان این بیمارستان در حال بازسازی است و تا چند روز دیگر به بهره برداری می‎‌رسد.

توزیع عادلانه خدمات پزشکی در مناطق محروم

بر خلاف اینکه همیشه شاهد بروز و رشد خدمات جدید و شایسته در مراکز استان‌ها و مناطق بالای شهر هستیم، این بار جدیدترین خدمات در بخش زایمان بیمارستان ملایر دیده میشود. خدماتی که برخی از آن هنوز به مرکز استان راه نیافته است.

طراحی اتاق‌های خصوصی زایمان، امکان قرار گرفتن همراه بیمار در زمان زایمان مادر باردار و زایمان در آب از خدماتی است که تا چند روز دیگر در اختیار مادران باردار ملایری قرار می‌گیرد.

امکان دسترسی راحت همراهان بیمار به آب جوش، سرویس‌های بهداشتی تمیز و غذای باکیفیت بیمارستان از امکاناتی است که در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد. غذای بیمارانی که رژیم غذایی خاصی ندارند با غذای پرسنل و پزشکان یکسان است.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر گفت: این بیمارستان وابسته به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۷۴ راه اندازی شده است. این بیمارستان دارای ۱۶۰ تخت اسمی و ۱۴۱ تخت فعال است.

محسن نوروزی با بیان اینکه تعداد کارکنان فعلی بیمارستان ۳۹۵ نفر است، اظهار داشت: این مرکز از سال ۱۳۸۱ موفق به استقرار نظام مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱_ ۲۰۰۸ و اخذ گواهینامه مربوطه شده است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل برخورداری از امکانات بالقوه از جمله اورژانس مناسب، پرسنل مجرب و موقعیت جغرافیایی مناسب، به عنوان مهم‌ترین بیمارستان شهر ملایر تلقی می‌شود.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر ابراز کرد: کسب مقام دوم استانی در جشنواره حاکمیت بالینی در بین بیمارستان‌های استان، کسب درجه یک مثبت در اجرای اولین نسل استاندارد‌های اعتبار بخشی کشوری در سال‌های ۹۳ و ۹۴، کسب درجه یک در تمامی ارزیابی‌های اعتبار بخشی کشوری از سوابق درخشان این بیمارستان بوده است.

ساخت انبار دارویی با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان

نوروزی از ساخت انبار دارویی با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ساختمان همراه سرای بیمار نیز که توسط خیر سلامت (حاج حسن توکلی) ساخته شده با اعتبار ۴ میلیارد تومان تا پایان تیرماه به افتتاح می‌رسد.

وی از تعمیرات اساسی و بازسازی اتاق عمل و مرکز استریل این بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان خبر داد و گفت: زایشگاه این بیمارستان نیز هزینه کرد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

زایمان طبیعی تبلیغ و ترویج می‌شود

رئیس خدمات پرستایی و مامایی بیمارستان غرضی ملایر با بیان اینکه همواره به دنبال تبلیغ و ترویج زایمان طبیعی هستیم، ابراز کرد: بدون شک با راه اندازی زایشگاه جدید و خدمات بروز، تمایل مادران باردار به این نوع زایمان بیشتر می‌شود.

نوروزی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۶۵۰ زایمان در این بیمارستان انجام شده که ۶۵ درصد از آن مربوط به زایمان طبیعی بوده است. افزایش تعداد به کارگیری متخصص زنان در سال گذشته سبب افزایش کیفیت این بخش شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفته‌ترین دستگاه سیتی اسکن و سونوگرافی را در بیمارستان راه اندازی کردیم، ابراز کرد:، اما متاسفانه متخصص رادیولوژی نداریم و این یک دغدغه بزرگ برای ما است.

رئیس خدمات پرستایی و مامایی بیمارستان غرضی ملایر اظهار داشت: برای جذب پزشکان متخصص از جمله متخصص رادیولوژی و ارتوپدی نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم که متاسفانه با ما همکاری نمی‌کنند.

نوروزی افزود: استان‌هایی که شرایطی مشابه با ما داشتند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استانشان توانستند این مشکل را حل کنند، اما ما همچنان درگیر این مشکل هستیم.

وی گفت: وقتی رادیولوژیست نداریم مجبوریم بیماران را برای انجام سونوگرافی یا سیتی اسکن به مراکز درمانی دیگری ببریم که این امر وقت و هزینه زیادی در بر دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، وقتی پای سلامتی و درمان بیماران در میان است باید همه دستگاه‌ها دست در دست هم دهند تا مشکلات این حوزه را از پای درآورند، حال جای سوال است که چگونه دانشگاه علوم پزشکی استان به پاس خدمات شایسته‌ای که در این بیمارستان به مردم ارائه می‌شود، مشکل کمبود و عدم حضور پزشک متخصص رادیولوژی و ارتوپد در این بیمارستان را حل نمی‌کند؟.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار