محسن صیفی‌کار خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این هنرنمایی در دیوار مسجد می‌تواند الگویی برای جوانان امروز و فردا باشد ضمن اینکه بدانند این آرامش و امنیت به دست چه کسانی ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۶۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 13 July 2019
عضو هیات امنای مسجد کوی قصابان گفت: دیوارنگاره شهدای مسجد کوی قصابان واقع در بلوار علویان مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در ۵ مرداد سالگرد عملیات مرصاد رونمایی خواهد شد.

به گزارش فارس، محسن صیفی‌کار در خصوص دیوارنگاره مسجد کوی قصابان در بلوار علویان اظهار کرد: این کار در ابعاد ۴.۷۰ متر * ۲.۷۰ متر و از چهار قطعه تشکیل که دو قطعه سنگی و دو قطعه آجری و کاشی است.

وی با بیان اینکه در قسمت پایین این کار اسامی ۵۹ شهید کوی قصابان درج شده است افزود: قطعه بالایی کار نیز به عنوان «آسمانی‌ها» نامگذاری شده که در ابعاد ۲.۷۰ در ۶۰ سانتیمتر است که به معرفی کوی قصابان و شهدای این محله پرداخته است.

عضو هیات امنای مسجد کوی قصابان بیان کرد: قسمت سوم این کار نمای آجری معکوس دو «لااله الا الله» است و پیشانی کار نیز آیه شریفه «و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله.» نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه نورپردازی کار نیز در دستور کار است تصریح کرد: ۵۹ شهید کوی قصابان شامل شهدای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را شامل می‌شوند، آخرین شهید سید حسین حسینی جانباز ۷۰ درصد بود که سال گذشته شهید شد.

صیفی‌کار با تأکید بر اینکه شهادت سید حسین حسینی که از فرمانده‌های پایگاه مسجد کوی قصابان بود، بهانه‌ای برای ایجاد یک یادمان در مسجد و این دیوارنگاره شد افزود: هدف از این کار این بود که شهدا از یاد و ذهن مردم پاک نشود ضمن اینکه این منطقه مسکونی است و نزدیک بازار شهر است، دیواره‌نگار در معرض دید بیشتری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این هنرنمایی در دیوار مسجد می‌تواند الگویی برای جوانان امروز و فردا باشد ضمن اینکه بدانند این آرامش و امنیت به دست چه کسانی ایجاد شده است.

عضو هیات امنای مسجد کوی قصابان با بیان اینکه هزینه این دیوارنگاره مردمی است افزود: درخواست برای حمایت و کمک مالی این هنر فاخر کردیم، اما هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه یادواره‌ای که برگزار شد، ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دربرداشت که مردمی تامین شد تأکید کرد: هزینه یادمان نصب شده در مسجد و دیوار آن حدود ۱۲ میلیون تومان است.

صیفی‌کار گفت: کار دیوارنگاره تمام شده و تنها بخش کوچکی مانده که به زودی به اتمام می‌رسد و زمان رونمایی آن نیز پنجم مردادماه سالگرد شهدای مرصاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه هشت نفر از شهدای کوی قصابان برادر هستند بیان کرد: به دنبال این هستیم این کار به عنوان الگو معرفی شود تا در محلات و شهر‌های دیگر نیز شکل گیرد، زیرا چنین کار‌های هنری موجب ماندگاری رشادت‌های شهدا می‌شود.

صیفی‌کار با اشاره به اینکه در بین شهدای کوی قصابان کودک پنج ساله‌ای داریم که در بمباران دوران دفاع مقدس شهید شده است گفت: در بین شهدا از طیف‌های مختلف مردم از جمله معلم، ارتشی، سپاهی، بسیجی، طلبه و... دیده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار