امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز دشمن سعی دارد با نگاه حس حقارت، حجاب را از انسان بگیرد، اظهار کرد: حجاب و سبک زندگی اسلامی یک زیست عفیفانه است که موجب بقای خانواده می‌شود، حجاب یک هویت ملی و اسلامی و یک نماد و پرچم است.
کد خبر: ۷۶۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 13 July 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: حجاب و سبک زندگی اسلامی یک زیست عفیفانه است که موجب بقاء خانواده می‌شود، حجاب یک هویت ملی و اسلامی و یک نماد و پرچم است.

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در پیاده راه بوعلی شهر همدان عنوان کرد: در بحث حجاب حرف برای گفتن زیاد است، حجاب ورود به عرصه تمدن است و کسی که حجاب دارد که اهل تمدن، خودباوری و عزت نفس است و این حجاب، تعالی الهی را برای انسان ایجاد می‌کند و آنچه باعث تکامل شخصیت انسانی مرد و زن می‌شود، حجاب است.

وی با اشاره به اینکه اسلام کسانی که ارزشمند هستند را مورد خطاب حجاب قرار داده است، اضافه کرد: حجاب بر همه زنان در دوران گذشته واجب نشد بلکه به زن‌هایی واجب شد که اهل تفکر و تمدن بودند، اصالت انسانی داشتند، بعضی از افراد و کسانی که از تمدن به دور بودند و اهل اندیشه و تفکر نبودند، اسلام و روایات ما بر آن‌ها حجاب را لازم ندانست.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان افزود: به برخی ادیان حجاب واجب نیست، خانم‌های ادیان یهودی و مسیحی و برخی زنان مسلمان بی‌تمدن هم می‌توانستند حجاب نداشته باشند و این امر نشانگر این است که هرکسی لایق این گوهر نیست.

وی بیان کرد: چیزی که روابط زن و مرد را تنظیم می‌کند حجاب است، نباید با بی‌حجابی به سمت بی‌تمدنی حرکت کرد، بی‌حجابی نشانه روشنفکری و امروزی بودن نیست بلکه حجاب نشانگر روشنفکری است که انسانیت خود را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: فرد محجبه حضور انسانی دارد و دنبال جلوه گری و دلبری نیست و آنقدر خود را بزرگ می‌داند که حاضر نیست با نگاه دیگران بزرگ شود.

وی ادامه داد: همه آحاد جامعه باید بدانند که اگر می‌خواهیم مشکلات اجتماعی کشور مانند طلاق کاهش پیدا کند و عشق در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند، باید به سمت حجاب حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ماندن در راه خدا نیازمند به استقامت است حتی ممکن است به فرد متلک بگویند او را متحجر هم بنامند این به علت تغییر نگاه و معنای روشن فکری و امروزی بودن در جامعه ما است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان حجاب را سنگر دفاع از اسلام دانست و اظهار کرد: اکثریت جامعه زنان کم حجاب ما، متدین هستند دل‌هاشان پر از صفا است، اما اکثریت بانوان ما در جامعه ولو کم حجاب، بی دین نیستند و در جامعه حضور فعال دارند، برخی معاند حجاب و ضد حجاب هستند، چشم دیدن الهام چرخنده‌ها را ندارند و سیاهی لشکر دشمن هستند.

شعبانی موثقی بیان کرد: دشمن این تصور را نداشته باشد که از زنان متدین ما یارگیری کرده است و باید بداند در کشور همه زنان پای دفاع از کشور هستند و در تقابل با ارزش‌های کشور نیستند.

وی اظهار کرد: سوال من از این جامعه متدین این است که چرا دشمن از وضعیت حجاب شما خوشحال می‌شود و شما را به عنوان لشکر خودی معرفی می‌کند؟ وضعیت پوشش شما چقدر می‌تواند به بنیان خانواده آسیب رساند؟ باید دقت کرد که وضعیت حجاب شما به قدری مهم است که دشمن از آن سو استفاده می‌کند و آرایش جنگی دشمن است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان خطاب به مسئولان کشوری خاطر نشان کرد: حجاب یک مساله تخصصی است، افراد و مسئولان اظهار نظر‌های عوامانه نکنند چرا که این اظهار نظر‌ها آسیب زننده خواهند بود.

شعبانی موثقی در ادامه با طرح این پرسش که آیا مساله حجاب را فقط باید دولت پیگیری کند؟ بیان کرد: همه‌ما موظفیم در این راه بی تفاوت نباشیم، اما نه با دعوا و عصبانیت بلکه باید برای کمک به دولت به درستی امر به معروف کنیم.

وی حضور جامعه مذهبی را در اماکن گردشگری لازم دانست و خاطر نشان کرد: تذکر‌های لسانی را با لطافت انجام دهید و مردم را به مساله امر به معروف، تمدن و روشن فکر بودن دعوت کنید امروز حجاب نیازمند کار‌های فرهنگی است. 

الهام چرخنده، بازیگر محجبه سینما و تلویزیون نیز گفت: واقعیت اصل بانوی ایرانی مسلمان را دنیا شکل می‌دهد همین عفاف و حجاب است ما از موضع بالا به خانم‌های کم حجاب نگاه کردیم همین موضوع باعث شد بترسند و میلیون‌ها تومان خرج دشمنان نتیجه دهد.

وی ادامه داد: مسئولیت این روز‌های ما خیلی سخت است می‌توانیم سختی امروز وضعیت کشور را چیزی شبیه شعب ابی طالب تشبیه کنیم است.

بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: دشمن با ترویج فیلم‌های ترکی در ماهواره ربا، زنا و گناه را عادی سازی می‌کنند در صورتی که در خود ترکیه نیز که بسیار فرهنگشان شبیه ما است این هنجار شکنی‌ها وجود ندارد.

چرخنده اضافه کرد: انقلاب این کشور از حجاب زنان ما شروع شده و ادامه پیدا کرده است، باید قدر داشته‌های خود را بدانیم سیاست از دین جدا نیست، اما نباید آن را با قاطی دین کنیم‌

وی خاطر نشان‌کرد: چادر و حجاب تنها پنبه پارچه نیست متاسفانه چادری‌های بی تقوا زیاد داریم، اما باید در نظر بگیریم رکن اصلی تقوا حجاب است.

بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: در جوار حرم امام رضا (ع) ۳۵ هزار خانم محجبه به استادیوم برای‌تماشا فوتبال رفتیم تا نشان دهیم حجاب مشکل نیست و در طی این ۷ سال به لطف حکم سفیر عفاف و حجاب رهبری ۸ هزار بانو چادری شدند.

گفتنی است؛ در انتهای این مراسم با حضور خدام و پرچم مطهر امام رضا (ع) از چند تن از بانوان محجبه استان که در طی سال جاری موفق به کسب افتخارات کشوری و ملی شده‌اند تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار