رضوان سلماسی با اشاره به ساخت و ساز در جوار عمارت نورمحال، افزود: با توجه به جایگاه عمارت نورمحال به عنوان یکی از بنا‌های واجد ارزش و معرف هویت و تاریخ شهر همدان از مدیران شهری و مسئولان استانی انتظار می‌رفت که توجه بیشتری به اتفاقاتی که در حاشیه این بنا می‌افتد داشته باشند.
کد خبر: ۷۶۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 11 July 2019
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: مسئولان برای جلوگیری از ساخت و ساز در عرصه عمارت «نورمحال» همدان هر چه سریعتر چاره اندیشی کنند.

به گزارش مهر، سلماسی با بیان اینکه مخالف ساخت و ساز در این عرصه با ارزش هستیم، گفت: سال گذشته در صحن شورا، جلسه‌ای در این زمینه برگزار و با توجه به اهمیت تاریخی بودن عمارت نورمحال، از برج‌سازی و ساخت و ساز در این عرصه تا تعیین تکلیف نهایی جلوگیری شد و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از پیشنهادات ارائه شده برای حل این مشکل استقبال کرد.

وی در این خصوص اضافه کرد: علی رغم اعلام آمادگی کمیته امداد مبنی بر استقبال از پیشنهادات شورای شهر همدان برای حل مشکل، اما متاسفانه از طرف مدیران شهری و استانی اراده‌ای برای حل این موضوع مشاهده نشد.

سلماسی با تاکید بر اینکه خواسته بنده به عنوان یکی از اعضای شورا به طور صریح این است که به همت شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم جلسه‌ای با مدیران ارشد استانی، شهری و متولیان این امر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رویکرد چاره اندیشی برای به دست آوردن راهکار مناسب برای حفظ بنا برگزار شود، اظهار کرد: در غیر این صورت در چند روز آینده شاهد از سرگیری ساخت و ساز‌ها برای احداث مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجاورت عمارت نورمحال خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به ارزش بنای نورمحال اظهار کرد: حریم ساخت و ساز ساختمان مجتمع کمیته امداد در جوار نورمحال بسیار کم است در صورتی است که یک بنا وقتی واجد ارزش باشد حریم مشخصی برای آن تعریف می‌شود و این در حالی است که برای ساختمان نورمحال حریم مناسبی تعریف نشده است.

سلماسی با بیان اینکه با ساخت و ساز در زمین مجاور بنای نورمحال، این عمارت تحت شعاع قرار گرفته و بنا آسیب می‌بیند، ادامه داد: هر چند از نظر قانونی ساخت بنا در جوار عمارت نورمحال حق قانونی کمیته امداد است و ما نیز تابع قانون هستیم، اما انتظار می‌رود با همت و همکاری با رائه راهکار مناسب از ساخت و ساز در این محوطه جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار