مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام کاروند مدیرکل پیشین اوقاف در همدان عنوان کرد: خوشبختانه ایشان در همه ابعاد اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و ... فعال بودند و به‌صورت شبانه‌روز امور مربوط به اوقاف را پیگیری می‌کردند.
کد خبر: ۷۶۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ 11 July 2019
حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امرخیریه همدان معرفی شده و از خدمات حجت الاسلام کاروند تقدیر به عمل آمد.

گزارش تسنیم، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل قدیم و جدید اوقاف و امور خیریه همدان با حضور مسئول امور استان‌های اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده، ولی فقیه در استان، آیت‌الله موسوی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، مسئولان استان، فرماندهان و جمع کثیری از هیئت‌امنای مساجد و بقاع متبرکه همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل سابق اوقاف استان همدان اظهار داشت: در استان همدان اقدامات بسیاری در عرصه وقف و امور خیریه انجام شد که نتیجه یک کار گروهی و زحمات همکاران من در مجموعه اوقاف استان بود.

وی با قدردانی از استاندار همدان برای پیگیری مسائل مربوط به حوزه وقف بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مسئولان و پیگیری‌های مجدانه هیئت‌امنای بقعه شاهزاده حسین (ع)، رقبه این بقعه که شامل بانک ملی می‌شد پس از ۲۰ سال کشمکش حقوقی بازگردانده شد.

مدیرکل سابق اوقاف همدان با اعلام اینکه امسال اولین بازگشایی رقبه این امامزاده پیش از ماه محرم انجام می‌شود، بیان کرد: پروژه آزادسازی اراضی اطراف امامزاده محسن (ع) برای توسعه این بقعه شریف نیز با همکاری مسئولان پس از ۱۷ سال پیگیری، هفته گذشته به سرانجام رسید.

وی بابیان اینکه گام‌های اولیه برای احداث زیرگذر امام‌زاده عبدالله (ع) که قرار بود برای رفاه حال زائران ایجاد شود، نیز برداشته‌شده است، عنوان کرد: ما توانستیم میزان مطالبات اوقاف از دستگاه‌های اجرایی استان به رقم ۵۰۳ میلیارد تومان را مستندسازی کنیم که خوشبختانه قرار است ۲۴۷ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شود.

کاروند بیان کرد: در بخش اراضی موقوفه نیز برای ۱۲ هزار هکتار ازآن‌ها سند مالکیت گرفته شد، اقدامی که پس از این مانع از موقوفه خواری و افزایش تعرضات به آن‌ها می‌شود.

وی افزود: فعال‌سازی موقوفه بها الملک و خدمت‌رسانی رایگان به مردم ۲۳ روستا، راه‌اندازی بخش دیالیز و هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) ملایر و کمک به ساخت اورژانس بیمارستان ملایر از دیگر اقدامات اوقاف در استان بوده است.

موقوفات حوزه‌های علمیه احیا شوند

نماینده، ولی فقیه در استان همدان نیز اظهار داشت: استان همدان ازنظر وقف، یک استان غنی به شمار می‌آید بنابراین مدیریت وقف و تشویق مردم در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه در بحث موقوفات و نیات واقفان خیراندیش نیز باید دقت و توجه شود، افزود: اگر نیات واقفان به‌درستی موردبررسی قرار گیرد می‌بینیم که آن‌ها نکات بسیاری را به‌صورت پنهان و آشکار موردتوجه قرار دادند که اگر وقف‌ها به سمت این بخش‌ها و کمک‌رسانی به مردم هدایت شود آن‌وقت اثرات بیشتری در جامعه خواهد داشت.

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر لزوم احیای موقوفات حوزه‌های علمیه بیان کرد: از دیگر مکان‌هایی که نیازمند بهره‌مند شدن از محل موقوفات هستند حوزه‌های علمیه‌اند که باید موقوفات آن‌ها احیا شود تا بتوانند با بهره‌مندی از این ظرفیت در مسیر اهدافشان گام بردارند.

وی تصریح کرد: بیشتر واقفان استان همدان حتی اگر در وقف‌نامه‌هایشان لحاظ نکرده باشد، اما استان را مورد توجه قرار داده‌اند بنابراین امیدواریم با آمدن مدیریت جدید در استان شاهد پویایی بیشتر اوقاف باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام کاروند مدیرکل پیشین اوقاف در همدان عنوان کرد: خوشبختانه ایشان در همه ابعاد اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و ... فعال بودند و به‌صورت شبانه‌روز امور مربوط به اوقاف را پیگیری می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه گستردگی اوقاف در استان بسیار حائز اهمیت است، گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از این موقوفات نیازمند استفاده از مدیری جهادی و آشنا با مقتضیات همدان داریم.

نادری‌فر ابراز کرد: امروز اعلام می‌کنیم تمام‌قد پشتیبان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه همدان بوده و از سوی استانداری حمایت‌های لازم را از ایشان خواهیم داشت.

در این جلسه از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام محمد کاروند قدردانی شده و حجت‌الاسلام رضا حاجی زین العابدینی به‌عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار