سید سعید شاهرخی گفت: از سال گذشته تاکنون ۵ هزار و ۶۲۸ عنوان شغل جدید ایجاد شده که تویسرکان با ۱۲۴ درصد جذب در رتبه اول، فامنین در رتبه دوم و همدان در رتبه سوم قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 11 July 2019
استاندار همدان با بیان اینکه همدان جز رتبه‌های برتر در کاهش بیکاری بوده، گفت: نرخ مشارکت به عنوان شاخص توسعه در سال گذشته ۴۲.۸ بوده که امسال براساس اخرین اطلاعات مرکز آمار کشور این میزان به ۴۴.۱ درصد رسیده که در شاخص بعدی نیز در بهار سال قبل نرخ بیکاری ۸.۲ درصد بوده که امسال به ۶.۱ رسیده است.

به گزارش ایسنا،  شاهرخی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار کرد: مفتخریم در استان از توان برنامه‌ریزی و هدایت خوبی برخوردار هستیم و مدیران شبانه‌روز و با دقت برنامه‌های استان را رصد می‌کنند.

وی افزود: در برنامه سند توسعه سه ساله استان، توجه به معیشت و رونق اقتصادی درنظر گرفته شده و مقرر است که هرساله ۵ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری و سالانه ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر انجام بپذیرد.

وی تأکید کرد: همشهریان توجه کنند کاهش نرخ بیکاری به معنی این نیست که در همدان بیکار وجود ندارد بلکه همدان با توسعه بخش گردشگری درصدد کاهش نرخ بیکاری در استان است.

استاندار همدان تصریح کرد: تسهیلات اشتغال روستایی طرح بسیار خوبی است که در حال انجام بوده و ظرفیت استان همدان در این طرح بسیار بالا است.

وی تأکید کرد: ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبارروستایی ابلاغی به همدان بوده که ۹۲ میلیارد ریال برای طرح‌های حمایتی اختصاص یافته است.

شاهرخی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۵ هزار و ۶۲۸ عنوان شغل جدید ایجاد شده که تویسرکان با ۱۲۴ درصد جذب در رتبه اول، فامنین در رتبه دوم و همدان در رتبه سوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها برای ایجاد مشاغل پایدار واقعی و اثربخش باشد، افزود: دو ظرفیت روستایی و گردشگری بیش از گذشته در راستای توسعه و پیشرفت استان مورد توجه قرار بگیرد.

 استاندار همدان ضمن ابراز گله‌مندی از پست بانک و صندوق کارآفرینی امید، گفت: این دو باید مشکلات مردم را برطرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار