نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جلسه‌ای به زیبایی جلسه اشتغال نیست، ولی باید توجه داشت که مالیات‌ها زنجیری به پای اشتغال بسته است.
کد خبر: ۷۶۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 11 July 2019
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای سال ۶ هزار و ۴۱ نفر اشتغال جدید و هزار و ۸۴۵ نفر بیمه شدگان جدید در لیست تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، احمد توصیفیان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار کرد: بهار ۹۸ نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۱.۱ بوده که نسبت به سال گذشته ۱.۳ افزایش داشته است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان همدان سال گذشته ۸.۲ بوده که امسال به ۶.۱ رسیده و با کاهش ۲.۱ درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از ابتدای تصویب قانون تسهیلات پایدار روستایی همدان به عنوان استان پیشرو کار خود را اغاز کرد و ۴۱ جلسه تشکیل داد. 

وی ادامه داد: طی چهار مرحله ۳۵۸ میلیارد تومان اعتبار روستایی به بانک‌های استان ابلاغ شد ۲۵۸ میلیارد تومان معادل ۷۲ درصد سهمیه عقد قرارداد شده است.

توصیفیان عنوان کرد: ۸۶ درصد تسهیلات روستایی غیرحمایتی استان جذب و ۹۱ میلیارد از اعتبارات ابلاغی صرفاً مخصوص طرح‌های دستگاه‌های حمایتی تخصیص داده شد.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد از جمله نهاد‌های حمایتی هستند که اعتبارات مخصوص خود را دریافت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۵۵ درصد طرح‌ها جدید، ۳۹ درصد توسعه‌ای و ۴ درصد طرح‌های درگردش بودند.

وی عنوان کرد: سند توسعه اشتغال سه ساله در استان همدان ایجاد شده که ۲۰ هزار شغل با منابع مالی پیش بینی شده که ۱۹ هزار و ۲۰۰ تعهد ما بوده است.

توصیفیان افزود: اشتغال ثبت شده استان ۳۱ درصد بوده که فامنین، بهار و تویسرکان آمار خوبی داشته‌اند.

سختگیری بانک‌ها کمتر شود

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار نیز گفت: بانک سینا و پارسیان در تضمین‌ها سختگیری می‌کنند که باید مساعدت بیشتری داشته باشند.

ظاهر پورمجاهد ادامه داد: دو تعاونی دهیاران جوکار و گل تپه جز دهیاران برتر کشوری در سال‌جاری انتخاب شدند که افتخاری برای استان همدان است.

وی ادامه داد: در جشنواره دهیاری‌ها نیز دهیار قاسم آباد در کشور به دلیل ارائه کار قوی نمونه و برتر کشوری شده است.

امید و اشتغال در بین جوانان ایجاد کنیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امید و اشتغال را در بین جوانان ایجاد کنیم و ما در مجلس نیز به جد این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

امیر خجسته با بیان اینکه امسال در رونق تولید باید اشتغال ایجاد کنیم، ادامه‌داد: همدان جایگاه خوبی را پیدا کرده و شتاب خوبی دارد.

وی افزود: خواستن توانستن است و اکنون در میدان جنگ اقتصادی هستیم و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جلسه‌ای به زیبایی جلسه اشتغال نیست، ولی باید توجه داشت که مالیات‌ها زنجیری به پای اشتغال بسته است.

وی افزود: کارخانه شیشه همدان و فولاد ویان مشکل ارزی دارد که در جلسه‌ای با بانک مرکزی در پیش داریم در صدد برطرف مشکل این دو حوزه هستیم.

حمیدرضا حاج بابایی تأکید کرد: همدان به مرحله‌ای رسیده که از هرگوشه‌ای کار در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار