دکتر منصور غلامی خاطرنشان کرد: مردم ایران و مسئولان باید این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را به فال نیک گرفته و آن را به عنوان فرصتی مغتنم در تقویت ظرفیت‌های مختلف بشمارند که البته این تقویت و توسعه باید مستمر باشد و با ایجاد شرایط مناسب فراموش نشود.
کد خبر: ۷۵۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 20 June 2019
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بر خلاف دیگر نهاد‌ها، همچنان روحیه جهادی خود را با توجه به مشکلات و اعمال تحریم‌ها حفظ کرده است، گفت: توجه و همکاری با جهاد دانشگاهی باید بیش از پیش باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامی در آیین اختتامیه گردهمایی روسای جهاد دانشگاهی در همدان بیان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی همدان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌توان خدمات پزشکی را یکی از این ظرفیت‌ها معرفی کرد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با اتکا به توانمندی‌های خود، پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی را داشته که بیانگر مقاومت افتخار آمیز این نهاد در برابر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور است.

غلامی با اشاره به اینکه قشر دانشگاه، متکی به خود بوده و در تمام زمینه‌های علمی و فناوری خودکفا بوده و مشکلات جامعه را تا حدوی رفع می‌کنند، عنوان کرد: ماهیت دانشگاه‌های مدرن این است که در تمام زمینه‌های علمی و فناوری داوطلب بوده و حتی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مانع پیشرفت و توسعه روزافزون آن‌ها نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران و مسئولان باید این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را به فال نیک گرفته و آن را به عنوان فرصتی مغتنم در تقویت ظرفیت‌های مختلف بشمارند که البته این تقویت و توسعه باید مستمر باشد و با ایجاد شرایط مناسب فراموش نشود.

غلامی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به صورت مستمر در کنار مراکز صنعتی رشد روز افزونی دارند به‌طوریکه در تمام پروژه‌های علمی و فناوری پیشقدم بوده و موفقیت در پروژه صنایع دفاع از نمونه‌های بارز این توسعه و پیشرفت است.

وزیر علوم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با رشد علمی اظهار کرد: رشد علمی در سطح کشور یک وظیفه مضاعف برای دانشگاهیان ایجاد کرده که در کنار آن انتظار پیشرفت و توسعه، تحولی را در کار‌های مشترک و تحقیق برای ارائه فناوری‌های جدید به وجود آورده است.

غلامی در پایان با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران یادآور شد: شهید چمران نمونه بارز استاد و دانشمند جهادی است که با زندگی انسان منشانه خود به دیگران آموخت که باید با روحیه جهادی برای رفاه مردم و نا امیدی دشمنان کار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار