جعفر کاویانی‌دلشاد گفت: این طرح‌ها شامل یک طرح پرورش زالوی ۵۰۰ هزار قطعه‌ای، یک طرح بره‌پرواری ۲۰۰ رأسی و دو طرح اجرای سامانه‌های نوین بارانی به حدود ۵۰ هکتار با اشتغالزایی حداقل ۲۰ نفر به طور مستقیم است.
کد خبر: ۷۵۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 17 June 2019
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از اجرای چهار طرح با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان طی هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی تعداد چهار طرح با اعتبار بالغ بر یک‌میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان در شهرستان فامنین به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار کرد: ۸۰۵ میلیون تومان از این اعتبار با عنوان تسهیلات بانکی با سود ۶ درصد پرداخت شده و حدود ۴۰۶ میلیون تومان نیز آورده شخصی متقاضیان بوده است.

وی گفت: این طرح‌ها شامل یک طرح پرورش زالوی ۵۰۰ هزار قطعه‌ای، یک طرح بره‌پرواری ۲۰۰ رأسی و دو طرح اجرای سامانه‌های نوین بارانی به حدود ۵۰ هکتار با اشتغالزایی حداقل ۲۰ نفر به طور مستقیم است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهیدشکری از شهدای جهادگر، دیدار با نماینده، ولی فقیه در فامنین و فرماندار و بازدید از طرح‌های محرک و برنامه‌های جانبی سایر برنامه‌ها به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بود.

وی با اشاره به تولید ۵۰ هزار تن گندم، ۲۰ هزار تن جو، ۲۵ هزار تن چغندر قند و ۵۰۰ تن کلزا در این شهرستان، از تولید یک‌هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۲۰ تن گوشت ماهی، ۳۵ تن عسل و ۱۷ هزار تن شیر خبر داد.

کاویانی‌دلشاد به پرداخت ۷ میلیارد تومان وام مکانیزاسیون به منظور خرید تراکتور و ادوات کشاورزی دامداری و... اشاره کرد و افزود: توزیع یک‌هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده، ۱۵ هزار هکتار مبارزه با سن غلات و توزیع ۶ میلیون لیتر سوخت یارانه‌دار به واحد‌های صنعتی فعال نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سرشاخه‌کاری و پیوند ۵۰۰ اصله درخت گردو، توزیع ۶ هزار تن انواع مواد کودی، اجرای ۵ هزار هکتار خاک‌ورزی حفاظتی، لایروبی و مرمت هفت رشته قنات با ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و احداث کانال آبرسانی در چهار روستا با اعتبار ۴ هزار میلیون ریال نیز از دیگر اقدامات بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اجرای ۳۰۰ هکتار سامانه نوین بارانی در فامنین گفت: آموزش ۲ هزار نفر از کشاورزان و دامداران آقا و ۴۰۰ نفر از خانم‌ها، راه‌اندازی ۱۳ واحد راکد و نیمه فعال و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید، توزیع ۵۰۰ هزار قطعه تخم نوغان، پرداخت ۶ میلیارد تومان وام کم‌بهره و پیگیری اخذ موافقت اصولی و پروانه تأمین در راستای احداث ۱۵ هکتار گلخانه از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار