امیر لاهوتیان با بیان اینکه امسال در استان همدان ۳۰ هکتار چغندر قند به صورت نشایی کشت خواهد شد ادامه داد: استان همدان در تولید چغندر قند جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 15 June 2019
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برای نخستین بار گیاه کینوا در سطح ۱۵ هکتار در استان همدان کشت شده است.

به گزارش فارس، لاهوتیان با اشاره به کشت ۷ هزار هکتار چغندر قند در استان همدان اظهار کرد: تولید ۴۰۰ تن چغندر قند در استان همدان در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در استان همدان ۳۰ هکتار چغندر قند به صورت نشایی کشت خواهد شد ادامه داد: استان همدان در تولید چغندر قند جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان به کشت ذرت دانه‌ای و ذرت علوفه‌ای در استان همدان بیان کرد: یک‌هزار و ۵۹۰ هکتار ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای امسال در استان همدان کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار ۹ تن ذرت دانه‌ای برداشت خواهد شد افزود: همچنین پیش‌بینی شده ۶۰ تن ذرت علوفه‌ای از هر هکتار برداشت شود.

لاهوتیان با بیان اینکه کشت محصولات جدید در برنامه وزارت جهاد کشاورزی است بیان کرد: یکی از محصولات جدید کشت شده در استان همدان گیاه کینواست.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار گیاه کینوا در سطح ۱۵ هکتار در استان همدان کشت شده است تصریح کرد: خرید این محصول به صورت تضمینی انجام خواهد شد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه به گیاه کینوا، خاویار گیاهی هم گفته می‌شود افزود: این گیاه از خانواده غلات بوده و جایگزین مناسبی برای برنج است.

وی با بیان اینکه از اراضی آیش هم به درستی بهره می‌گیریم ادامه داد: حبوبات و علوفه‌های دیم در اراضی آیش استان انجام می‌شود.

لاهوتیان با اشاره به اجرای دو طرح پایلوت با مرکز بین‌المللی «سیمیت» بیان کرد: در این طرح محصولات جدید و سناریو‌های جدیدی برای کشت اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دو طرح پایلوت «سمیت» بیش از ۱۵ رقم گندم کشت شد افزود: محصولاتی از جمله بالنگو، گاودانه، ماشک، گلرنگ و انواع نخود به شکل حفاظتی و دیم در مزارع آیش استان همدان کشت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار