آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را معطل کند تا بتواند در انتخابات مانور دهد، تصریح کرد: ملت ما بدون مذاکره هم پیشرفت خواهند کرد و رشد کشور را نباید معطل مذاکره کرد.
کد خبر: ۷۵۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 15 June 2019
امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت آمریکا دولت فریبکاری است، گفت: راه حل مشکلات کشور مذاکره نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر به تاریخ آمریکا نگاه کنیم می‌بینیم هیچ‌گاه به تعهداتش عمل نکرده است، اظهار کرد: با فریب کاری و دروغگویی این دولت چگونه می‌توانیم وارد مذاکره شویم؟

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را معطل کند تا بتواند در انتخابات مانور دهد، تصریح کرد: ملت ما بدون مذاکره هم پیشرفت خواهند کرد و رشد کشور را نباید معطل مذاکره کرد.

شعبانی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن خطاب به ایشان جوابی را بیان فرمودند که پنج جمله کلیدی داشت و لازم است که به همگان گفته شود.

وی با اشاره به این جملات کلیدی، بیان کرد: «من، ترامپ را لایق جواب پیام نمی‌دانم، آمریکا صداقت ندارد، تجربه تلخ گذشته را تکرار نخواهیم کرد ما بدون مذاکره هم پیشرفت خواهیم کرد» این سخنان فرموده‌های مقام معظم رهبری است؛ شاید در تاریخ دنیا کشوری را سراغ نداشته باشیم که رهبر آن با این ادبیات و قدرت با فردی که خود را ابرقدرت می‌داند صحبت کرده باشد.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند مگر چه می‌شود که مذاکره کنیم، اما باید به آنان گفت: ما حتی اگر بخواهیم با آمریکا مذاکره کنیم مدت طولانی را در مذاکره به سر خواهیم برد در طول این مدت تحریم‌ها لغو نشده و از طرفی اقتصاد کشور ما دچارمعطلی و عدم رشدخواهد شد، حال اگر وارد مذاکره شویم و حدود ۳ سال بگذرد و به توافق نرسیم نه تنها اقتصادمان دچار مشکلات شده بلکه در مدیریت کشور نیز اختلال ایجاد می‌شود و نتیجه مطلوبی نیز کسب نشده است.

شعبانی ادامه داد:، اما اگر به توافق برسیم ترامپ مانند برجام برسرعهدش نمی‌ماند چرا که آمریکا صداقت ندارد و با این کار فقط دنبال مختل کردن مدیریت ایران است اگر خوب بنگریم می‌بینیم که برجام نمونه‌ای از معاهدات غرب است که نشان داد مذاکره سبب پیشرفت کشور نمی‌شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دولت برای برجام زحمات زیادی کشید، اما ترامپ به تعهداتش عمل نکرد، یادآور شد: آمریکا که باعث مشکلات ماست می‌خواهد انقلاب را مقصر جلوه دهد باید مراقب باشیم فریب این جنگ رسانه‌ای و روانی را نخوریم.

شعبانی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال مذاکره‌ی هسته‌ای نیست و می‌خواهد مذاکره موشکی داشته باشد، افزود: اگر آمریکا صداقت دارد درخصوص لغو برجام از ما عذرخواهی کند اگر آمریگا می‌خواست به مفاد مذاکره عمل کند به برجام عمل می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور به یک وحدت ملی نیاز دارد، تصریح کرد: همچنین همگی باید نیروی انتظامی را در برخورد با مفاسد اجتماعی همیاری کنیم.

وی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید خودمان را درگرو رفتار‌های بد قرار دهیم بیان کرد: تمامی رفتار‌های ما حتی اندیشه‌هایی که در خلوت داریم ثبت و ضبط شده و درقیامت پخش می‌شود.

امام جمعه همدان عبادت را بهترین حالت انسان دانست و گفت: در این وضعیت دعا‌های انسان زودتر مستجاب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار