مراسم اولین سالگرد درگذشت" آیت الله دکتر احمد احمدی ملایری" امروز در ساختمان مرکزی سازمان سمت برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹ 13 June 2019
مراسم اولین سالگرد درگذشت" آیت الله دکتر احمد احمدی ملایری" امروز در ساختمان مرکزی سازمان سمت برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، دراین مراسم که رئیس مجلس، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر علوم، شهردارتهران، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس حوزه‌های علمیه کشور، رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس سازمان سمت، شهردار تهران، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و جمعی از شخصیت‌های کشوری، حوزوی و دانشگاهی حضورداشتند، حجت الاسلام دکتر اعرافی با بیان اینکه در طول حدود ۴۰ دهه هم نشینی و انس با ایشان در جلسات مختلفی از محضر آن استاد بهره برده ام گفت: مرحوم دکتر احمدی از جمله الگو‌های حذاب و الهام بخشی درجامعه به شمار می‌روند که امروزه فقدانشان بیشتر محسوس است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: ایشان ذات و شخصیت فلسفی اسلامی داشتند و عمری را در زمینه فلسفه اسلامی مطالعه کردند و به همین دلیل آن مرحوم علاقه وافری به مرحوم علامه طباطبایی داشتند.

حجت الاسلام اعرافی خاطر نشان کرد: از امتیازات دیگر دکتراحمدی این بود که با الهام ازمنش و رویه علمی علامه طباطبایی به فلسفه غرب ورود نمود و به دلیل آشنایی با زبان انگلیسی توانست به صورت مستقیم و بدون هیچ مانعی منابع اصلی فلسفه غرب را به طور مستقیم مورد مطالعه قرار دهد.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور دربخش دیگری ازسخنانش، دقت نظر در نقد و ویرایش مقالات را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند دکتر احمدی عنوان کرد و افزود: آن مرحوم در عرصه عبادی و معنوی هم سرآمد بود.

وی با اشاره به مناعت طبع و ساده زیستی مرحوم دکتراحمدی گفت: ایشان همواره از بیت المال بیشتر از مال خود حمایت می‌کرد و در صبوری و غمخواری محرومان پیشگام بود.

▪️حجت الاسلام اعرافی افزود: دکتر احمدی شناخت کاملی ازنقاط ضعف و قوت حوزه و دانشگاه داشت و برای برقراری پیوند میان این دو تلاش زیادی کرد.

وزیر علوم هم در مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله دکتر احمدی با تکریم فعالیت‌های ماندگار آن مرحوم درسازمان سمت گفت: در وزارت علوم برنامه‌های برای حمایت از اهداف سازمان سمت در دست داریم که می‌توانند اثرگذاری این سازمان در عرصه دانشگاهی را افزایش دهد.

دکتر منصور غلامی افزود: علاقه وافر و مستمر آن مرحوم به بحث پیگیری منابع و متون درسی در حوزه علوم انسانی زبانزد است و همگان می‌دانند که دکتر احمدی تمامی کتاب‌هایی که در سازمان سمت به چاپ می‌رسید قبل از چاپ مورد مطالعه قرار می‌داد.

دکتر غلامی اظهار کرد: ما در دهه ۶۰ به دلیل کمبود متون درسی نیازی به تولید متون علمی داشتیم در شرایط فعلی در حوزه تأمین منابع علمی به خصوص علوم انسانی در کشور نیاز داریم تا سازمان و یا مجموعه‌ای وظیفه نشر و انتقال یافته‌ها و تالیفات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی عهده دار شوند.
فقدان مردی که در عرصه عبادی و معنوی سرآمد بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار