حبیب اله موسوی بهار با اشاره به این که فروش علم یکی از راهکار‌های اقتصاد مقاومتی است و مثال عینی آن تحصیل دانشجوی خارجی در کشور است گفت: تا دهه ۶۰ پزشکان هندی و پاکستانی بیماران همدانی را درمان می‌کردند، اما در حال حاضر در دانشگاه همدان پزشک خارجی تحصیل می‌کند.
کد خبر: ۷۵۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 12 June 2019
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همدان با توجه به ظرفیت‌های موجود بهترین شهر برای پرورش پزشکان طب سنتی است.

به گزارش تسنیم، آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور امام جمعه همدان، معاون کل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار و با تکریم از زحمات ۶ ساله حبیب‌الله موسوی بهار، رشید حیدری مقدم به عنوان رئیس این دانشگاه معرفی شد.

در بخشی از این مراسم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به عملکرد ۶ ساله خود در بخش‌های مختلف اظهار داشت: موفقیت‌ها در حوزه آموزش در این ۶ سال چشمگیر بوده و حجم آموزش ۲ برابر شده و از ۵۵ رشته تکمیلی به ۸۸ رشته دست یافتیم.

موسوی بهاربا تشریح پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین با پیگیری‌های فروان دانشگاه فن‌آوری‌های نوین هم با ۴ رشته تحصیلی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این که فروش علم یکی از راهکار‌های اقتصاد مقاومتی است و مثال عینی آن تحصیل دانشجوی خارجی در کشور است گفت: تا دهه ۶۰ پزشکان هندی و پاکستانی بیماران همدانی را درمان می‌کردند، اما در حال حاضر در دانشگاه همدان پزشک خارجی تحصیل می‌کند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: تاسیس سلامتکده طب سنتی در باغ بدیع الحکما نیز از اقدامات خوبی بود که در این مدت اتفاق افتاد. ضمن آنکه با وزارتخانه رایزنی کردیم تا مجوز رشته طب سنتی تخصصی را هم بگیریم؛ چرا که همدان بهترین شهر برای پرورش پزشک سنتی علمی است.

وی عنوان کرد: در حوزه معاونت بهداشتی هم کار بزرگی صورت گرفت که آن هم ۱ میلیون ۲۰۰ هزار مرتبه ارائه خدمات دندانپزشکی به بچه‌های کلاس یکم تا ششم بود.

موسوی با اعلام اینکه ۹۸ درصد مردم همدان نیز در سامانه سیب صاحب پرونده الکترونیک سلامت شدند تاکید کرد: مرگ و میر کودکان و نوزدان نیز در استان همدان پایین‌تر از متوسط کشور است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت درمان هم گفت: یکی از بهترین اقدامات ما در این حوزه اجرای طرح ۷،۲۴ بود به این معنا که در ۷ روز هفته ۲۴ ساعته پزشک فوق تخصص در بیمارستان فوق تخصصی فرشچیان آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان بود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در بخش معاونت غذا و دارو مهمترین کار ما تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی غرب کشور در همدان و نظارت بر مواد تولیدی و توزیعی بود. همچنین در این حوزه چند سال معاونت برتر کشور شدیم.

وی با اشاره به توسعه خوابگاه‌های دانشجویی در دوران مدیریتش ابراز کرد: ضمن تشکیل شورای صنفی دانشجویان در سال ۹۵ و انتشار ۸۲ نشریه دانشجویی، توانستیم تعداد تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه را از ۳ تشکل به ۷ تشکل افزایش دهیم.

موسوی بهار با بیان این که در معاونت توسعه و در حوزه ساخت و ساز هر ۶ روز یک پروژه به بهره برداری رسید و دراین مدت ۳۱۸ پروژه تکمیل و راه اندازی شد، عنوان کرد: در حال حاضر ۸ کلینیک ویژه نیز در سطح شهر داریم.

وی تاکید کرد: در بدو قبول مسئولیت وضعیت آمبولانس‌ها استان بسیار نامناسب بود به گونه‌ای که هر کدام ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد داشتند، اما ۶۵ دستگاه آمبولانس مدرن تحویل گرفتیم که هرکدام یک و نیم میلیارد تومان قیمت دارد.

وی تأسیس هلی‌پت در تمام شهرستان‌ها، ایجاد مرکز جامع سرطان، تهیه ۳ دستگاه ام آر آی، ۱۳ دستگاه سنوگرافی، ۱۴ دستگاه رادیولوژی دیجیتال را از دیگر اقدامات خود در دوره مدیریت ۶ ساله‌اش عنوان کرد و گفت: از محل طرح تحول سلامت ۴۰۰ میلیارد تومان وارد استان شد.

در بخش دیگری از این مراسم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان این که رکورد ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در دستان دکتر موسوی بهار است اظهار داشت: همواره با ایشان رابطه شاگرد و استادی داشتم.

رشید حیدری مقدم با اشاره به این که از بهورزان تا اعضای هیئت علمی برای دانشگاه همدان زحمت کشیدند گفت: با اینحال به‌ورزان در خط مقدم حضور دارند.

وی با تاکید براینکه ما باید ورود بیمار به بیمارستان‌ها را کم کنیم که بار اصلی این کار بر دوش به‌ورزان است، گفت: کشور درگیر یک جنگ تمام عیار بوده و در نتیجه زمان ادای دین ماست.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: فردی که ریاست دانشگاه را برعهده می‌گیرد همانند کسی است که کشتی نیاز به تعمیر را بر روی دریای متلاطم تعمیر کند.

حیدری مقدم تصریح کرد: برای موفقیت در مسئولیتم دست یاری به سوی فعالان حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان دراز می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار