آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با گلایه از مهاجرت جوانان همدانی به خارج از استان یادآور شد: صنعت کشاورزی صنعت اول استان همدان است لذا ما باید با سرمایه‌گذاری در این بخش و تشویق جوانان به حضور در این عرصه با مشکل بیکاری در استان مقابله کنیم.
کد خبر: ۷۵۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 12 June 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: کشاورزی صنعت اول استان همدان است پس باید با سرمایه‌گذاری در این بخش و تشویق جوانان به حضور در این عرصه با مشکل بیکاری مقابله کنیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله شعبانی در دیدار با اعضا و هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذار در استان اظهار کرد: متاسفانه موانع بسیاری بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد که مسوولان و نمایندگان استان برای رفع این مشکلات باید چاره‌ای بیاندیشند.

وی با بیان اینکه با تقویت بخش خصوصی، اقتصاد رونق بیشتری خواهد گرفت گفت: یکی از مباحثی که اتاق بازرگانی باید به آن ورود کند بحث شناسایی موانع تولید و راه‌های رفع آن است.

وی افزود: در استان و در بین مسوولان تعامل خوبی برای رونق وجود دارد لذا امیدواریم با شناسایی موانع توسط اتاق بازرگانی و دیگر نهاد‌های اقتصادی شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امروز در تولیدات سیب زمینی استان همدان رتبه اول در کشور را دارد، اما اگر بتوان با ایجاد کارخانه و مجموعه‌ای در داخل استان فرآوری محصولات در داخل استان انجام شود، هم زمینه ایجاد شغل برای جوانان فراهم می‌شود و هم کشاورزان نیز منفعت بیشتری دریافت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تولیدات سیب زمینی در استان دارای ظرفیت عظیمی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد در حالی که گاهی اوقات محصولی در استان تولید می‌شود که نه تنها منفعتی ندارد بلکه آب‌های زیرزمینی نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

شعبانی با گلایه از مهاجرت جوانان همدانی به خارج از استان یادآور شد: صنعت کشاورزی صنعت اول استان همدان است لذا ما باید با سرمایه‌گذاری در این بخش و تشویق جوانان به حضور در این عرصه با مشکل بیکاری در استان مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از صنایع با وجود اشتغال افراد، اما به آثار و نتایج آن توجه نمی‌شود چراکه ممکن است در سا‌ل‌های اول دارای بازده باشد، اما در ادامه نه تنها با شکست مواجه خواهند شد بلکه برای جامعه و محیط هم آثار سوء خواهد داشت.

وی انجام مطالعات همه‌جانبه توسط اتاق بازرگانی در زمینه رونق اقتصادی در استان را خواستار شد و گفت: یکی از مشکلات موجود نبود مطالعات دقیق در سطح مدیران است که امیدواریم با همت اتاق بازرگانی و انجام این امر شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: وجود نگاه کلان و کارشناسی در استان در مباحث اقتصادی و تولیدی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان خواهد بود و نباید از آن غافل شد.

وی با بیان اینکه در مسیر تولید قوانینی نیز وجود دارد که نیازمند اصلاح است اظهار کرد: در گفت‌وگو‌هایی که با تعدادی از کارآفرینان داشتم گلایه‌های زیادی از قوانینی شد که برای آن‌ها مانع ایجاد کرده است.

شعبانی با انتقاد از تعریف نشدن برخی از منزلت‌ها در جامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانان ما به دنبال کار‌های مدیریتی و پشت میزی هستند در حالی که جوانان بسیاری را در همین استان همدان داریم که درآمد‌های بالایی از طریق کشاورزی کسب می‌کنند.

وی افزود: اگر بتوان منزلت کشاورزی در استان را جا بیندازیم و جوانان را تشویق به حضور در این عرصه کنیم می‌توان این درآمد را بین چند جوان تقسیم کرد، اما متاسفانه جوانان ما کشاورزی را به عنوان کار قبول ندارند.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: انچه در جامعه ما به اشتباه رواج پیدا کرده است این است که کار تنها به کار اداری اطلاق می‌شود لذا باید در جهت تغییر دید مردم قدمی جدی برداشت که امیدواریم اتاق بازرگانی به عنوان یکی از نهاد‌های فعال بتواند خلا‌های موجود در این زمینه را جبران کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار