عاطفه زارعی با بیان اینکه طرح پیشخوان کتاب گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش عدالت فرهنگی است گفت: با اجرای آن می‌توان خدمات فرهنگی را در روستا‌های فاقد کتابخانه ارائه داد.
کد خبر: ۷۵۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 08 June 2019
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح نخستین طرح پیشخوان کتاب در روستای دینارآباد شهرستان بهار خبر داد.

به گزارش فارس، زارعی از افتتاح نخستین طرح پیشخوان کتاب در شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: این طرح در روستای دینارآباد شهرستان بهار افتتاح شد.

وی با بیان اینکه طرح پیشخوان کتاب گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش عدالت فرهنگی است گفت: با اجرای آن می‌توان خدمات فرهنگی را در روستا‌های فاقد کتابخانه ارائه داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در هر روستا نیاز به همیاری دهیاری وجود دارد به همین دلیل با همکاری دهیاری روستای دینارآباد مکانی در نظر گرفته و پیشخوان کتاب اجرا شد.

وی با بیان اینکه دو قفسه کتاب برای سهولت دسترسی اهالی روستا به خدمات فرهنگی و اطلاع‌رسانی در این فضا تعبیه شده است گفت: کتابخانه علامه طباطبایی لالجین به عنوان کتابخانه معین ۵۰۰ جلد کتاب مورد نیاز این پیشخوان را در یک دوره زمانی به صورت امانی تامین و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اهدای بیش از ۲۵۰ جلد نشریه بر غنای آن افزوده است.

زارعی با بیان اینکه به حمایت از پیشخوان دینار آباد ادامه خواهیم داد افزود: اهتمام ویژه‎ای بر تجهیز این کتابخانه خواهیم داشت تا اهالی روستا از خدمات فرهنگی بهتری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به هم‌افزایی و حمایت دستگاه‌های اجرایی نیازمند است چرا که با افزایش آگاهی اهداف تمام سازمان‌ها با سهولت بیشتری محقق می‌شود گفت: روستای دینارآباد با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در دو کیلومتری شهر لالجین واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار