رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اعضای شورا بر شایسته سالاری در انتصابات شهرداری تاکید دارند، گفت: انتصابات جدید شهردار همدان نمی‌تواند تحول جدی در شهر ایجاد کند و این شهرداری را به روزمرگی سوق می‌دهد.
کد خبر: ۷۴۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ 29 May 2019

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اعضای شورا بر شایسته سالاری در انتصابات شهرداری تاکید دارند، گفت: انتصابات جدید شهردار همدان نمی‌تواند تحول جدی در شهر ایجاد کند و این شهرداری را به روزمرگی سوق می‌دهد.

انتصابات جدید، شهرداری را به روزمرگی سوق می‌دهد/ داشتن نگرش انتخاباتی آسیب جدی بر بدنه شهرداری است

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در پانزدهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان پیرامون موضوع انتصابات جدید شهرداری همدان افزود: وعده‌هایی که شورای شهر همدان در دوره پنجم به مردم داد با این نوع انتصابات محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از انجام انتصابات به شهردار همدان اعلام کردم که شایسته سالاری را در نظر بگیرد، گفت: شایسته‌سالاری آن نیست که فقط رشته تخصصی فرد مدنظر قرار گیرد بلکه مقبولیت اجتماعی از همه چیز مهمتر است و اگر مقبولیت وجود نداشته باشد تخصص هم زیر سوال می‌رود.

کامران گردان با بیان اینکه احساس می‌کردم صحبت‌های بنده واقع بینانه نیست، اما پس از انتصابات امروز تماس‌های مکرری از سوی رسانه‌ها داشتم که انتقاد به انتصابات شهرداری را مورد تاکید قرار می‌داد، گفت:

براساس برآورد‌های انجام شده از نفراتی که منصوب شده‌اند و نفراتی که در نظر است در آینده منصوب شوند متأسفانه بر اساس روزمرگی پیش خواهیم رفت و آن تحول اساسی و وعده‌هایی که شورای پنجم به مردم داد محقق نخواهد شد.

 
داشتن نگرش انتخاباتی آسیب جدی بر بدنه شهرداری است

 وی با بیان اینکه در جلسه صحن شورا با شهردار همدان نقطه نظرات اعضای شورای شهر اعلام شد و باز هم از شهردار می‌خواهیم در خصوص انتصابات توضیح دهد، گفت: تمام هدف ما این است که در شهر تحول ایجاد شود.

وی همچنین در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه امسال موضوع انتخابات را در پیش داریم، افزود: رئیس شورای شهر همدان اضافه کرد: داشتن نگرش انتخاباتی آسیب جدی بر بدنه شهرداری است و مباحث انتخابات نباید در شهرداری وارد شود.
 
 ورود شورا بر انتصابات شهرداری براساس وظایف نظارتی است

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان هم در نطق پیش از دستور جلسه صحن با بیان اینکه ما منتخبین مردم هستیم و از سوی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به این مسئولیت منصوب نشده‌ایم، گفت: ما نماینده و منتخب مردمی هستیم که قسم خورده‌ایم برای آن‌ها کار کرده و در راستای رضایت همه جانبه تلاش کنیم.

سیدمسعود عسگریان با بیان اینکه عزل و نصب‌های مدیران داخلی شهرداری از اختیارات شهردار همدان است، اما آنچه شورای شهر به آن ورود کرده بر اساس درخواست شهردار همدان صرفاً مشورت دادن به وی بوده است، گفت: ورود شورا بر انتصابات شهرداری صرفا بر حسب وظایف ذاتی نظارتی خود است

وی اضافه کرد: تاکید اعضای شورای شهر بر این بود که اگر مدیری هم به طور نسبی محبوبیت عمومی دارد در حوزه معاونت شهرسازی شهرداری حفظ شود که شهردار همدان با دلایلی این موضوع را نپذیرفت و قرار بر جابجایی وی شد.

نارضایتی عمومی از منطقه یک وجود دارد

عسگریان با بیان اینکه تاکید کردیم اگر مدیری به طور نسبی مقبولیت عمومی دارد در معاونت شهرسازی حفظ شود، اما شهردار نپذیرفت علی رقم این انتظار می‌رفت جایگزین معاون شهرسازی فردی اصلح و مناسب‌تر باشد، گفت: طی مدتی که در شورای دوره پنجم حضور پیدا کرده‌ام نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها و کم کاری‌هایی در حوزه مدیریت منطقه یک شهرداری همدان مشهود بود به طوری که در مراجعات و شکایات مردمی به کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات شورای شهر هر ماه یک یا دو پرونده از منطقه یک شهرداری بود و حتی در بازدید‌هایی که از حوزه مدیریت منطقه یک شهرداری داشتیم این واقعیت برای ما مسجل شد که نارضایتی عمومی در این مجموعه وجود دارد حال آنکه مدیر همین منطقه به عنوان معاون شهرسازی شهرداری منصوب شده است.

وی با بیان اینکه این مطالب را به شهردار همدان تأکید کردیم و وی هم پذیرفت، اما امروز شاهد بودیم علیرغم تمام مشورت‌ها و تأکیدات؛ مدیر سابق منطقه یک شهرداری همدان به معاون شهرسازی شهرداری ارتقاء یافت، گفت: تذکر ما مداخله نیست و خواست مردم است چرا که کم کاری‌هایی که در حوزه منطقه یک بوده این بار در حوزه وسیعتر در معاونت شهرسازی شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه منصوب شدن مدیر منطقه یک شهرداری همدان به عنوان معاون شهرسازی شهرداری در واقع بر خلاف نظر اعضای شورای شهر همدان بوده در حالی که شورا وظیفه نظارتی و کنترل امور مدیریت شهری را دارد و این مهم را بار‌ها تکرار و مطرح کرده‌ایم، افزود: شهردار همدان عنوان کرده در خصوص کوتاهی‌ها و عملکرد نامناسب شهرداری منطقه یک پاسخ می‌دهد.

عسگریان با بیان اینکه بعد از ۱۵ ماه از انتصاب عباس صوفی به عنوان شهردار همدان وی مدیر منطقه یک شهرداری را جابجا کرده، اما در پست بالاتر منصوب کرده است، گفت: این اقدام پاسخگو بودن به شورا نیست و در واقع به نوعی بر خلاف نظر مردم و نظر منتخبین مردم عمل کردن است.

وی خطاب به رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه هنوز هم دیر نشده و اگر پاسخگو بودن به معنای این است که فرصت‌های طلایی مردم را از بین ببریم این فرصت‌ها در حوزه معاونت شهرسازی شهرداری نیز از بین خواهد رفت، اظهار کرد: متأسفانه فرصت‌های اعضای شورای شهر همدان نیز در حال از دست رفتن است چرا که فردای آینده باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم.

وی با بیان اینکه درخواست دارم اعضای شورای شهر اینقدر نسبت به موضوع بی تفاوت نباشند چرا که در مقطع قبل با مشکل در یک حوزه مرتبط با مدیریت شهری روبرو بودیم و کارشکنی صورت می‌گرفت، اما اکنون در کل شهر با این مشکل روبرو خواهیم شد، گفت: در یک پرونده ارباب‌رجوع یک سال و نیم در رفت و آمد بود، اما پرونده وی نهایی نشد و اکنون در حوزه معاونت شهرسازی با این چالش روبرو خواهیم شد.
 
 باید پاسخگوی اعتراضات به حق مردم باشیم

عسگریان با بیان اینکه ما در هیچیک از انتصابات شهردار همدان دخل و تصرف نداشتیم و حق وی است که مدیران خود را انتخاب کند، اما تبعات انتخاب بد به اعضای شورای شهر بر می‌گردد و باید پاسخگوی اعتراضات و انتقادات به حق مردم در حوزه مدیریت شهری باشیم، گفت: شهردار همدان با به کار گماردن مدیر ضعیف عملکرد خود را زیر سوال می‌برد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان با بیان اینکه اگر در این موضوع مصداقی وارد شده‌ایم به دلیل وجود نارضایتی عمومی و پیش نرفتن کار است، گفت: انتظار نداشتیم شاهد ارتقای مدیری ضعیف باشیم.

وی با بیان اینکه برای سایر انتصاب‌ها اظهار نظری نداشتیم هر چند برای عملکرد پیشین آن‌ها نیز تحلیل داریم، گفت: تضعیف مدیریت شهری در نهایت تضعیف شورای دوره پنجم را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه در مدت ۱۵ ماه از انتصاب شهردار همدان توفیقی که مدنظر بود در عرصه مدیریت شهری رخ نداد، اظهار داشت: در جا‌هایی که انتقادات و شکایات مردمی وجود دارد انتظار می‌رفت شهردار همدان تدبیر کند و به این موضوع توجه ویژه داشته باشد چرا که نباید کاری کرد که شهرداری به چالش کشیده شود و باعث ناامیدی کارکنان شهرداری شود و نهایتا نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.

عمده‌ای از جابجایی‌های شهرداری قابل قبول است

نایب رئیس شورای شهر همدان هم با بیان اینکه در شهرداری تغییرات ایجاد شده، اما باید در انجام این تغییرات وضع موجود را نیز در نظر گرفت، گفت: در هر صورت بخش عمده‌ای از این جابه‌جایی‌ها مورد تأیید و قابل قبول است.

حمید بادامی نجات ضمن تبریک به انتصاب مدیران افزود: با توجه به اینکه شهرداری نمیتواند از بیرون از مجموعه نیرو بکار بگیرد بر این اساس لازم است از افراد کارآمد و شایسته خود در پست‌های مدیریت استفاده کند.
 
 شهردار همدان دلایل به کارگیری این افراد را مطرح کند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در جلسه بعدی صحن شورا از شهردار همدان برای این انتصابات توضیح می‌خواهیم، گفت: برخی افراد تخصص مرتبط هم ندارند و همین موضوع سبب شده تحولی که شورا انتظار دارد محقق نشود.

جواد گیاه شناس با بیان اینکه شهردار همدان دلایل به کارگیری این افراد را در جلسه آتی شورا مطرح کند، گفت: زیبنده شهرداری همدان نیست که جوانان و افراد با تخصص وجود داشته باشند و با نگرش‌های دیگری افراد منتخب شوند و توصیه‌ها و نظرات اعضای شورا توسط شهردار نادیده گرفته شود و انتصابات رقم بخورد.

وی گفت: ما اعتقاد به ارتقای پله پله مدیران داریم به طوری که مراحل ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه باید به عنوان مسئولان نظارتی سیاست‌های کلی را لحاظ کنیم، گفت: باید بر اساس آن از شهردار و مجموعه مدیریت شهری مطالبه داشته باشیم.

علی رحیمی فر گفت: اعضای شورای شهر وارد عزل و نصب‌ها نشده‌اند کما اینکه قصد خدشه دار کردن چهره افراد در مجموعه مدیریت شهری را نداریم.

منطقه یک بیشترین تحقق بودجه ۹۷ را داشته است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شورا جایگاه تضاد آرا و نظرات است و اگر مقایسه‌ای صحبت می‌کنیم باید مستند باشد، گفت: در جریان مشکلاتی که سال گذشته و اوایل امسال برای شهرداری پیش آمد منطقه یک شهرداری کمترین تخلف و پرونده دادگستری را داشت.

علی فتحی با اشاره اینکه بیشترین تحقق بودجه معادل ۹۳ درصد در هزینه و درآمد در مدیریت منطقه یک شهرداری همدان حاصل شده است، گفت: این مجموعه کمترین دیرکرد در پرداخت حقوق پرسنل را داشته است و در مواردی به کل شهرداری کمک کرده کما اینکه پرداخت ۶ میلیارد تومان به یکی از ادارات در شب عید را منطقه یک انجام داد.

وی با بیان اینکه مدیر منطقه یک شهرداری همدان به کار اشراف دارد، گفت: در خصوص نارضایتی‌ها آمار و داده و نظرسنجی مشخصی وجود ندارد هر چند مواردی بوده و قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید دلایل این نارضایتی‌ها مشخص شود، اظهار داشت: اینکه عنوان شود مدیر منطقه یک شهرداری در مدت مسئولیتش ضعیف عمل کرده و در جایگاهی که هنوز شروع به کار نکرده و بگوییم موفق نمی‌شود درست نیست و پیش داوری محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شورا می‌تواند مدیران را ارزیابی کند و بر همین اساس نمره دادن به مدیران باید با توجه به اجرای بودجه یکساله باشد، گفت: معیار عملکرد یک مدیر می‌تواند این موضوع قرار گیرد.

اکبر کاووسی با بیان اینکه معیار نگاه ما باید عملکرد یک ساله بودجه باشد چراکه در مباحث اجتماعی سنجش مشخصی نداریم، اما باید دلایل افزایش مراجعه شهروندان منطقه یک به شورای شهر را بررسی کرد، گفت: گاهی اوقات پرونده مشکل قانونی دارد و فرد بار‌ها برای رفع آن مراجعه می‌کند، اما مشکل همچنان پابرجاست.

 
 
 
انتصابات جدید، شهرداری را به روزمرگی سوق می‌دهد/ داشتن نگرش انتخاباتی آسیب جدی بر بدنه شهرداری است
 
انتصابات جدید، شهرداری را به روزمرگی سوق می‌دهد/ داشتن نگرش انتخاباتی آسیب جدی بر بدنه شهرداری است
 
انتصابات جدید، شهرداری را به روزمرگی سوق می‌دهد/ داشتن نگرش انتخاباتی آسیب جدی بر بدنه شهرداری است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار