وحید علی‌ضمیر اظهار کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته شهرداری همدان تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر و استقبال از مسافرین را در تعطیلات عید فطر کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 29 May 2019
معاونت خدمات شهری شهرداری همدان از اختصاص اتوبوس رایگان برای انتقال نمازگزاران عید فطر به تپه مصلی خبر داد.

به گزارش فارس، وی درباره استقبال از مسافرین تعطیلات عید فطر در همدان تصریح کرد: برای مناسب‌سازی فضا‌های سبز و عمومی به منظور حضور مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر و تابستان اقدامات لازم به عمل می‌آید.

معاونت خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: برای برگزاری نماز عید سعید فطرخط کشی خیابان‌های منتهی به جایگاه نماز، رنگ‌آمیزی جداول و نیوجرسی‌های موجود در مسیر مصلی، نصب و گل آرایی طاق نصرت و گل آرایی جلوی محراب و جایگاه و مسیر مصلی در محل برگزاری نماز، پاکسازی، جمع آوری نخاله، تنظیف، رفع نواقص جزیی، راه اندازی سرویس‌های بهداشتی، لکه‌گیری مسیر‌های منتهی به مصلی و اقدامات لازم برای جایگاه سخنرانی، تهیه و توزیع کیسه‌های کفش، توزیع بروشور و نقشه مسیر تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها برای انتقال نمازگزاران، چاپ و نصب بنر تبریک عید در مصلی، تهیه و توزیع بسته‌های پذیرایی در ایستگاه‌های صلواتی و... انجام می‌شود.

وی گفت: معاونت اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز با اختصاص اتوبوس به صورت رایگان در مبدا به منظور انتقال نمازگزاران به مصلی و برگشت آن‌ها به مبادی اولیه تدابیر لازم را اندیشیده و ۵۰ دستگاه ون هم در معابر پیرامونی مصلی به خدمات رسانی می‌پردازند.

علی‌ضمیر با بیان اینکه نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی نیز در اطراف مصلی با درنظر گرفتن تمام نکات ایمنی در روز عید سعید فطر خدمات‌رسانی خواهند کرد خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی با تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در نقاط تعیین شده استقرار می‌یابد.

وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از هرگونه بساط‌گستری و حضور وانت بارها، نیرو‌های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در نقاط تعیین شده در اطراف و داخل مصلی مستقر خواهند شد.

 معاون خدمات شهری شهرداری همدان از راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، نظارت بر غرفه‌های عرضه مواد غذایی در پارک‌ها و سایر غرفه‌ها، فعال بودن آبنماها، کنترل و رفع نواقص در مبلمان و روشنایی محدوده گنجنامه و پارک‌ها، احیا و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، تأمین تانکر ذخیره آب در کنار سرویس بهداشتی برای عدم قطعی آب احتمالی خبر داد.

وی گفت: کاشت گل در ورودی‌ها و میادین شهر و ورودی پارک‌ها و گنجنامه، نظافت و رفت و روب معابر اصلی و پرتردد و اماکن گردشگری، پاکیزگی و آماده‌سازی پارک‌ها و فضای سبز، ممنوعیت نصب چادر در پارک‌ها و میادین، رفع نواقص در معابر اطراف محل‌های گردشگری و معابر منتهی به پارک‌ها، ممنوعیت خاکبرداری و حفاری در این ایام از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا توسط شهرداری در این ایام خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار