آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب و ملزوماتی قرآن همدان که در تالار قرآن برپاست، اظهار کرد: حیف است که از مکانی با نام تالار قرآن فاصله بگیریم و برنامه‌های قرآنی را در آنجا برگزار نکنیم، مردم باید ببینند که این مکان تنها به نام قرآن نیست بلکه در آن فرهنگ ناب قرآن در حال ترویج و گسترش است.
کد خبر: ۷۴۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 29 May 2019
نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز قدس یادگار امام خمینی (ره) است، گفت: ازآنجاکه اکثریت مردم ایران معتقد به انقلاب و آرمان‌های ارزشمند آن هستند وظیفه خود می‌دانیم همچون سنوات اخیر و حتی بهتر از گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی موجب حضور هر چه بیشتر مردم درصحنه می‌شود، افزود: همان‌گونه که ۲۲ بهمن‌ماه مردم باوجود فشار‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی ثابت کردند که مسائل انقلاب از مسائل اقتصادی و کم‌کاری مسئولان جدا است، امسال نیز حضور مردم در راهپیمایی روز قدس باشکوه خواهد بود.

وی در ادامه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب و ملزوماتی قرآن همدان که در تالار قرآن برپاست، اظهار کرد: حیف است که از مکانی با نام تالار قرآن فاصله بگیریم و برنامه‌های قرآنی را در آنجا برگزار نکنیم، مردم باید ببینند که این مکان تنها به نام قرآن نیست بلکه در آن فرهنگ ناب قرآن در حال ترویج و گسترش است.

موسوی‌اصفهانی بیان کرد: اگر مسئولان و مدیران دستگاه‌هایی همچون آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، وزارت ارشاد، مجلس، حوزه‌های علمیه و مراکز متعدد فرهنگی نسبت به مسائل قرآنی در ماه مبارک رمضان اهمیت و توجه ویژه داشتند، کشور گلستان می‌شد.

وی با بیان اینکه توجه و تقویت برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک بسیار سفارش شده است، ادامه داد: امیدواریم دیگر مراکز فرهنگی استان نیز همچون شهرداری در راستای تقویت مسائل قرآنی در ماه مبارک رمضان، در فضای آرام و دلنشین اقدام به برگزاری چنین برنامه‌هایی کنند تا قدم‌های مؤثری در راستا ترویج فرهنگ قرآنی برداشته شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی باید در سطح کشور اسوه شود، گفت: تالار قرآن با بودجه کلان به نام قرآن ساخته شده است بنابراین باید حداکثر استفاده را از این مجموعه در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی داشت.

وی اشاره‌ای به مدرسه علمیه امام حسین (ع) همدان داشت و گفت: این مدرسه یکی از مدارس حفظ قرآن کریم است که طلاب در آن علاوه بر آموزش دروس، هرسال موفق به حفظ ۵ جزء قرآن می‌شوند. در حال حاضر ۱۰۰ طلبه در مدرسه امام حسین (ع) مشغول به تحصیل هستند و طلاب در این مجموعه پس از ۶ سال حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

موسوی‌اصفهانی اشاره‌ای به مراحل اجرایی حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) در منطقه حیدره داشت و بیان کرد: پروژه احداث حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین (ع) همدان در منطقه حیدره بالای شهر در زمینی به مساحت ۹،۶ هکتار در سال ۸۷ در چند فاز آغاز شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) قرار بود بزرگترین حوزه غرب کشور باشد، عنوان کرد: قرار بود این مجموعه، غرب کشور را ازنظر نیروی انسانی طلاب تأمین کند که متأسفانه به علت کمبود بودجه و اعتبار، عملیات اجرایی ساخت حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) متوقف‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار