رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان نیز با توجه به اینکه شهردار باید در قبال عملکرد مدیران خود پاسخگو باشد، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه شهردار همدان به شایسته‌سالاری اعتقادی ندارد؛ در این بین به ارتقای وضعیت مدیر ناکارآمد هم اقدام کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 29 May 2019
تغییرات اساسی در شهرداری همدان به عنوان اخبار داغ امروز شهر در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌های زیادی از سوی مردم، شورای شهر و رسانه‌ها به دنبال داشت.

به‌گزارش ایسنا،  براساس این اخبار سرپرست معاونت معماری و شهرسازی و سرپرست مناطق ۴ گانه شهرداری همدان معرفی شدند که به اذعان اعضای شورای شهر، شهردار در انتصابات به شایسته سالاری توجهی نداشته و انتصابات بدون توجه به عملکرد و رضایتمندی از این افراد صورت گرفته است.

نکته جالب و قابل توجه در این انتصابات جاری بودن قانون پایستگی انرژِی است که براساس این قانون که پست‌ها بین تعداد خاصی از افراد در چرخش است به‌طوریکه مسعود دهبانی مدیرسابق شهرداری منطقه ۴ همدان به عنوان مدیرفعلی شهرداری منطقه یک، رضا ابرارخرم مدیر سابق شهرداری منطقه ۲ به عنوان سرپرست فعلی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، مجید یوسفی نوید معاون سابق معماری و شهرسازیبه عنوان مدیر فعلی شهرداری منطقه ۴، محمدرضا فیض‌منش مدیر سابق حراست شهرداری به عنوان مدیر فعلی شهرداری منطقه ۳ همدان و حامد جلیلوند معاون سابق شهردار منطقه ۲ به عنوان مدیر فعلی شهرداری منطقه ۲ منصوب شدند.

شهردار توجهی به توصیه‌های شورای شهر نداشته است

رئیس شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه شهردار توجهی به توصیه‌های شورای شهر درباره انتصابات شهرداری نداشته است، گفت: چرا به فردی که میزان نارضایتی از عملکرد آن بالاست پست داده می‌شود؟

کامران گردان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتقادات شورای شهر به شهردار در بعد نظارتی است، اظهارکرد: به شهردار توصیه شده بود که در انتصابات کسانی را انتخاب کند که تحرک بیشتری در شهر ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: شورای شهر به شهردار همدان تذکر داده که از افرادی استفاده کند که شهر را به رکود و رخوت نکشند، اما این به معنای دخالت شورای شهر در انتصابات نیست.

گردان بیان کرد: اگر کار‌ها خوب پیش نرود شورای شهر شهردار را بازخواست خواهد کرد و شهردار باید افرادی که به سلیقه خود انتخاب کرده را عوض کند.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید براینکه شورای شهر ناظر در کار‌های شهرداراست، یادآورشد: اگر احساس کنیم کار‌ها خوب انجام نمی‌شود به شهردار تذکر خواهیم داد.

رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان نیز با توجه به اینکه شهردار باید در قبال عملکرد مدیران خود پاسخگو باشد، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه شهردار همدان به شایسته‌سالاری اعتقادی ندارد؛ در این بین به ارتقای وضعیت مدیر ناکارآمد هم اقدام کرده است.

مریم روانبخش اظهار کرد: شهردار همدان باید به منظور عملکرد ضعیف مدیریت سابق منطقه یک شهرداری، پاسخگوی شورای شهر همدان و مردم باشد.

وی تصریح کرد: بالا بودن حجم شکایات و مراجعات مردمی از عملکرد مدیریت سابق شهرداری منطقه یک به کمیسیون حقوقی شورای شهر همدان، نشان از نارضایتی عمومی از این منطقه را دارد.

روانبخش یادآور شد: حوزه مدیریت شهری در منطقه یک، وضعیت مناسبی ندارد و در رکود کامل به سر می‌برد که هر شخصی پا در این منطقه می‌گذارد، متوجه وضعیت نابسامان، نامطلوب و بی‌برنامگی مدیریت آن می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورا با تأکید بر اینکه پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی مردم مهم‌ترین رسالت مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: شورا و شهرداری همدان باید با ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد خود، خواسته‌های مردمی را محقق سازند.

روانبخش افزود: مدیریت شهری باید بیش از هرچیز به بازگرداندن اعتماد مردم به نهاد شهرداری و تلاش برای جلب مشارکت و همراهی آن‌ها برای حل مسائل پیش رو، تمرکز داشته باشد و از سوی دیگر حقوق شهروندی در نظام اداری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریتی در اداره شهر و دلسوز نبودن برخی مدیران به عنوان یک چالش اساسی، دغدغه مردم است؛ عنوان کرد: مدیران باید به فکر رفع دغدغه مردم باشند، نه اینکه دغدغه خود را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و شکایات مردمی شورای شهر همدان یادآور شد: مدیریت ضعیف در امور شهری بیشتر از مباحث دیگر، چالش اقتصادی و اجتماعی به وجود می‌آورد.

روانبخش با بیان اینکه باید شرایط را به روش عاقلانه‌ای مدیریت کرد، گفت: در این بین انتخاب مناسب شهرداران مناطق برای مدیریت بهتر شهر همدان ضرورت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار