حجت الاسلام حبیب الله شعبانی با بیان اینکه اگر بخواهیم به مشکلات جامعه مسلط شویم باید به نماز رجوع کنیم، ادامه داد: نماز در جامعه از فحشا و منکر جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۷۴۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 27 May 2019
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: آمار حضور مسئولان در نماز جماعت ادارات کمرنگ بوده که این مایه گله مندی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام شعبانی در اولین شورای اقامه نماز در سال ۹۸، اظهار داشت: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اقامه نماز بوده و حکومت بدون نماز معنی ندارد.

وی با بیان اینکه تحقق عملی توحید، در جامعه حکومت اسلامی است، عنوان کرد: در این چهل سال بعد از انقلاب زحمات زیادی در جهت اقامه نماز صورت گرفته است به طوری که حجوم عقایدی که به کشور ما واردشده اگر به هرکشور دیگری وارد می‌شد آن کشور کان لم یکن می‌شد، ولی از آنجایی که نماز نماد عملی اعتقادات ما است، از این رو کشور ما مستحکم مانده است.

امام جمعه همدان با تاکید براینکه حکومت اسلامی باید ما را به نماز برساند، تصریح کرد: در استان شورا‌های مختلفی در ادارات برگزار می‌شود که در آن‌ها تلاش برای حفظ هنجار‌ها صورت می‌گیرد و شورای نماز اساس و پایه همه شورا‌ها است.

شعبانی افزود: گاهی مواقع باید خود را نقد کنیم و بررسی شود که ما همایش‌های زیادی را برگزار کرده ایم، ولی باید دید این همایش‌ها چقدر در نمازخواندن افراد تاثیرگذاشته است.

وی با بیان اینکه اگر نماز را درست کردیم دنیا نیز درست خواهد شد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که مشکلات جامعه برطرف شود، باید جلسات مربوط به نماز جدی گرفته شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نماز روح عبودیت خدا است، ادامه داد: اگر بخواهیم نماز را ترویج کنیم باید روح حاکمیت بر نماز را ترویج داد و نمازی که باعث کاهش تبعیضات شود و عدالت در جامعه رواج دهد، باید ترویج شود.

وی با تاکید بر اقامه نماز جماعت در ادارات و حضور روسا در صفوف اول، عنوان کرد: کارمندی که متعهد به خدا باشد، کار مردم را راه می‌اندازد پس اگر بخواهیم اداره‌ای منضبط داشته باشیم باید کارمندان نمازخوان تربیت کرد.

شعبانی با تاکید بر اینکه باید در هدایتگری‌های خود فردمحور و تک محور بود، اظهار داشت: حضور مدیران در نمازجماعت عمومی بسیار موثر است.

 استان همدان جایگاه خوبی در اقامه نماز دارد

استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: ترویج و توسعه نماز به صورت گسترده و فراگیر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

سید سعید شاهرخی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که می‌تواند ما را از مشکلات و سختی‌ها عبور دهد توجه به جایگاه نماز است.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم تا در ترویج نمازخوانی تلاش خود را به کار بگیریم.

استاندار ادامه داد: در ارزیابی‌های کشوری همدان رتبه‌های ممتاز اقامه نماز را کسب کرده که باید وضعیت موجود را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب و نماز در همدان نسبت به سایر شهر‌ها بهتر است، تاکید کرد: در استان همدان باور‌های قویی در بین مردم وجود دارد و این یک فرصت برای مسئولان است.

شاهرخی با بیان اینکه خوشبختانه در طی سنوات گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: اجلاس نماز در همه شهرستان‌ها بلا استثنا برگزار می‌شود و هماهنگی خوبی بین عوامل و دست اندرکاران اجلاس‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات عیدفطر تاکید کرد: بازرسی از سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها باید به طور جد پیگیری شود، زیرا ما مبدا و مقصد گردشگری هستیم.

طرح منهاج و قیام در همدان برگزار می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز نیز گفت: اقامه تنها خواندن نماز نیست بلکه بسترسازی و ایجاد زمینه‌های مناسب است؛ بسترسازی و زمینه سازی حاکمیت می‌تواند خوبی‌ها را ترویج دهد اگر نماز به درستی در جامعه برپا شود.

حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم عنوان کرد: سال گذشته در اجلاس نماز در سمنان مقام معظم رهبری پیام مهمی را بیان کردند و یکی از مهمترین پیام‌های ایشان نماز در مبحث اموزش و پرورش بود و فرمودند که باید به این جنبه بیشتر توجه شود.

وی افزود: درخواست تشکیل اجلاس‌های دانش اموزی با محوریت فرمانداری‌ها را داریم که در این رابطه مساعدت همه دستگاه‌ها را نیاز داریم.

رییس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: پیشنهاد جشنواره ملی و هنری با عنوان نماز را داریم که درصورت شکل گیری در موضوعات پویانمایی، سرود، داستان نویسی، شعر و وبلاگ نویسی در حوزه فرهنگیان و دانش آموزان اقدام خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح سجاده برای نخستین بار برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز شکل گرفته که همه موارد از طریق همین طرح ارسال خواهد شد.

این مقام مسئولی اظهار کرد: تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه نماز، طرح بومی سازی توافقنامه‌ها و تشکیل کارگروه وضعیت نمازخانه های‌بین راهی از جمله مواردی است که باید در این سال اجرایی شود.

حسنی حلم با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات ستاد اقامه نماز در سه محور اموزشی، فرهنگی و نظارت انجام می‌پذیرد، عنوان کرد: برای کلیه افراد جامعه طرح منهاج و طرح قیام را برای روستاییان محروم در نظرگرفته ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار