دکتر رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه استان‌های غربی از جمله همدان، کردستان، کرمانشاه و ایلام بیشتر از سایر استان‌های کشور در معرض شیوع تب مالت قرار دارند، گفت: تب مالت به شیوه‌های گوناگونی اعم از لبنیات و تماس مستقیم با دام قابل‌انتقال است ازاین‌رو به‌طور مشخص و قطعی نمی‌توان مهمترین عامل ابتلا به این بیماری را بازگو کرد.
کد خبر: ۷۴۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 26 May 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان اعلام کرد: استان‌های غربی کشور بیشتر در معرض شیوع تب مالت قرار دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر حیدری‌مقدم با بیان اینکه شناسایی کانون اصلی شیوع تب مالت، اقدامی سخت و تقریباً غیرممکن است، مطرح کرد: یکی از دلایل اصلی شیوع تب مالت دام‌ها هستند که به علت تغییر مکان‌های فصلی آن‌ها در بین استان‌ها و مناطق مختلف، شناسایی و تعیین منطقه‌ای ویژه به‌منظور معرفی کانون اصلی شیوع تب مالت سخت و تقریباً غیرممکن است.

حیدری‌مقدم در رابطه با تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر استان، عنوان کرد: اعلام تعداد دقیق مبتلایان این بیماری همواره جزء خط قرمز‌های این حوزه بوده و هیچ مسئولی اجازه بیان تعداد دقیق مبتلایان به تب مالت را ندارد.

این در حالیست که چندی پیش معاون سیاسی استاندار همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ازرشد ۳۳ درصدی بیماری تب مالت در استان خبر داد و معاون فرماندار نهاوند نیز در جلسه‌ای مشابه به آمار بالای شیوع تب مالت در این شهرستان اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار