سید سعید شاهرخی درباره برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و عشایری استان همدان هم ابراز کرد: اگر جشنواره به صورت ملی برنام‌ریزی شود اعتبار ملی آن هم تامین می‌شود، پس حوزه اجتماعی استانداری همدان باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و طرح آن را آماده کند تا اعتبار ملی آن را برای معرفی بیشتر استان در سطح ملی تامین کنیم.
کد خبر: ۷۴۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 25 May 2019
استاندار همدان گفت: کوچ زود‌هنگام عشایر به مراتع استان همدان آسیب وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، شاهرخی در جلسه شورای عشایری استان همدان اظهار داشت: نظام اسلامی ایران بر مبنای باور‌های دینی ایجاد شد و عشایر کشور و استان همدان هم در ۴۰ ساله گذشته به شکل‌های مختلف از نظام و انقلاب حمایت کردند و ما وظیفه داریم طبق برنامه‌ای مشخص به ارتقای شاخص‌ها و سطح زندگی عشایر استان کمک کنیم.

وی به کوچ زود‌هنگام عشایر به استان همدان اشاره و افزود: باید عشایر طبق برنامه کوچ کنند، کوچ زود‌هنگام عشایر به مراتع استان همدان آسیب می‌رساند و اکنون همین کوچ زود‌هنگام (قبل از ۱۵ اردیبهشت) موجب نارضایتی کشاورزان و دامداران و ایجاد ترافیک بی‌دلیل در محور‌های استان شده است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تامین برق از پنل‌های خورشیدی برای عشایر اشاره کرد و افزود: طبق آماری که در اختیار داریم اکنون ۲۰ استان توسط پنل‌ها خورشیدی برق عشایر را تامین کردند، اما استان همدان تاکنون نتواسته است پنل خورشیدی مورد نیاز را تامین کند که باید با جدیت پیگیری شود.

شاهرخی گفت: برای تامین راه عشایری استان در ۳ شهر‌ستان استان که حدود ۴ قطعه و ۳ کیلو‌متر است هم باید فرمانداران برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا عشایر برای آمد و شد خود به استان همدان با مشکل مواجه نباشند که اعتبار آن هم تامین می‌شود.

وی درباره برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و عشایری استان همدان هم ابراز کرد: اگر جشنواره به صورت ملی برنام‌ریزی شود اعتبار ملی آن هم تامین می‌شود، پس حوزه اجتماعی استانداری همدان باید برای این موضوع برنامه‌ریزی و طرح آن را آماده کند تا اعتبار ملی آن را برای معرفی بیشتر استان در سطح ملی تامین کنیم.

استاندار همدان افزود: برای توسعه استان همدان سند راهبردی تا افق ۱۴۰۰ تدوین شده و سهم هریک از دستگاه‌ها هم برای تامین شاخص‌های زندگی در هر حوزه‌ای مشخص شده است؛ سهم امور عشایری و دستگاه‌های که باید برای تامین شاخص زندگی عشایر کمک کنند هم مشخص است و باید هر دستگاه با برنامه جوابگوی عملکرد خود در این حوزه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار