سیما لاری از وجود ۱۹ کانون فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان خبر داد و گفت: اعضای این کانون‌ها در زمینه‌های ادبی، هنری و مذهبی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 25 May 2019
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در شهریورماه امسال میزبان مرحله نهایی جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

به گزارش تسنیم، لاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وظیفه معاونت فرهنگی دانشجویی سر و سامان دادن امور فرهنگی دانشجویان است اظهار داشت: هدف اصلی ما افزایش مشارکت و مسئولیت اجتماعی دانشجویان و آماده‌سازی آن‌ها برای پذیرش زندگی اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان کامل باید تمام ابعاد زندگی پرورش یابد و تک بعدی بار نیاید، ابراز کرد: امروزه انسانی موفق‌تر است که از هوش اجتماعی بیشتری برخوردار باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا یک جو حداکثری دانشجویان را در کار‌های فرهنگی داشته باشیم، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال دانشجویان از فعالیت در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی بسیار مطلوب و رضایت بخش بوده است.

لاری گفت: یکی از برنامه‌های ما در راستای تقویت احساس همدلی و کمک به هم نوعان در دانشجویان مربوط به طرح پویش همدلی بوده است. در این طرح دانشجویان با اعطای کمک‌های نقدی خود به ساخت مسکن برای سیل‌زدگان کمک می‌کنند.

وی افزود: در طرح پویش همدلی به ازای هر ۳۰ میلیون تومانی که توسط دانشجویان جمع‌آوری شود کمیته امداد نیز ۶۰ میلیون تومان به مبلغ اضافه می‌کند تا یک خانه در مناطق سیل‌زده ساخته شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در بخش دیگری از سخنانش از اعزام دانشجویان به اردو‌های جهادی در مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار داشت: در این طرح خدمات مامایی، بهداشتی و دندانپزشکی ارائه می‌شود. پیش از شروع این برنامه آموزش‌های لازم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

لاری با تاکید بر اینکه مهمترین کارکرد حوزه فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ دانشجویی است، ابراز کرد: در این زمینه مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی را افزایش داده و استعداد‌های فرهنگی را نیز شناسایی و تقویت می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان افزود: ۷۱ نشریه به شکل چاپی و الکترونیکی در دانشگاه فعال است که دانشجویان در آن قلم می‌زنند. گرانی کاغذ و مشکلات ناشی از آن سبب توقف فعالیت هیچ یک از نشریات چاپی ما نشده است.

لاری از برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی به مناسبت‌های مختلف با مشارکت اعضای کانون‌ها و تشکل‎ها خبر داد و گفت: این مراسم‌ها در سالن همایش‌های دانشگاه با مشارکت ۹۰۰ نفر دانشجو برگزار می‌شود. در سال گذشته هشت هزار و ۴۴۹ دانشجو در این مراسم‌ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: برپایی اردو‌های زیارتی و سیاحتی را قوت بخشیدیم و علاوه بر دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه را نیز در این اردو‌ها سهیم کردیم. اردو‌های راهیان نور نیز با مشارکت حداکثری دانشجویان انجام شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه بر اردو‌های جهادی تاکید زیادی داریم و اجرای آن جزو وظایف اصلی معاونت فرهنگی است، عنوان کرد: هدف ما از این اردو‌ها ارائه خدمات سطوح یک و دو بهداشتی است.
لاری گفت: بیش از یک سالی است که انجمن‌های علمی دانشگاه بسیار فعال شدند، یک هزار و ۸۸۷ نفر دانشجوی در انجمن‌های علمی فعالیت دارند و ۳۵۰ دانشجو نیز در حوزه نشریات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهریورماه امسال میزبان جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم، بیان کرد: درخواست میزبانی برای این جشنواره از سوی دانشگاه مطرح شد که افتخار آن نصیب ما شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ۹۸۰ نفر از دانشجویان خودمان هم در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

لاری افزود: برای تشویق دانشجویان و کارکنان دانشگاه به فعالیت‌های قرآنی، در ازای حفظ هر یک جزء از قرآن کریم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی پرداخت می‌کنیم.

وی از افزایش ۵۰ درصدی اعزام دانشجویان به نمایشگاه کتاب در تهران خبر داد و گفت: با وجود کمبود بودجه به بحث کتاب و کتابخوانی به شکل ویژه پرداختیم و دانشجویان را با تعداد ۱۵ اتوبوس به این نمایشگاه اعزام کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در بخش دیگری از سخنانش از شرکت دانشجویان در جشنواره بین‌المللی سیمرغ خبر داد و گفت: در سال گذشته تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های تئاتر، موسیقی سنتی، مجری‌گری و کارگردانی تئاتر رتبه برتر کسب کردند.

لاری افزود: امسال نیز ۲۵۷ اثر در رشته‌های مختلف به جشنواره سیمرغ ارسال شده که تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه باید بودجه بخش بخش فرهنگی دانشگاه از ذیل آموزش خارج شود، ابراز کرد: کمبود بودجه داریم، اما هیچ فعالیتی را به خاطر کمبود بودجه تعطیل نکردیم، اما در برخی موارد مانند پذیرایی و ... صرفه‌جویی داشتیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید بر اینکه تغذیه دانشجویی دغدغه بزرگ ما است، اظهار داشت: کیفیت تغدیه، فضای سلف و بهداشت محیطی سلف را ارتقا دادیم. همچنین در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان صرف صنعتی کردن تجهیزات برای تهیه غذای دانشجویی شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، در بحث تغذیه دانشجویان با مشکل مواجه شدیم، اما با کمک وزارتخانه و سازمان صمت، سهمیه گوشت، برنج و مرغ را به دانشگاه اختصاص دادند که در تسهیل مشکلات موثر بوده. یکی از معضلات مهم ما تغذیه دانشجویان است که باید بودجه و سهم بیشتری برای آن اختصاص دهند.

لاری در بخش دیگری از سخناش از اهمیت توجه به مشاوره و بحث روان دانشجویان اشاره کرد و گفت: اداره مشاوره روان در دانشگاه فعال است، همواره حالات روحی و وضعیت درسی و افت تحصیلی دانشجویان را رصد می‌کنیم تا در صورت نیاز آن‌ها را به سوی روانشناس و مشاوران دانشگاه هدایت کنیم.

وی گفت: هر ساله یک تست روانشناختی از دانشجویان جدیدالورود می‌گیریم تا اگر نمره دانشجویان در این تست بالا شود آن‌ها را فرا می‌خوانیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لاری اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق رفاه دانشگاه پرداخت کردیم. همچنین به دانشجویان بی‌بضاعت تغذیه رایگان و ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار