مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه بانوان همدانی از سطح سلامت پایینی برخوردار هستند، گفت: بزرگترین علت مرگ و میر زنان در سطح استان بیماری سرطان است.
کد خبر: ۷۴۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 24 May 2019
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه حرفه پزشکی یکی از خطرناک و حساس‌ترین مشاغل جهان است، گفت: جراحی زنان از حساسیت بالایی برخوردار بوده و شکایت‌خیز است.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب‌اله موسوی بهار در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان، با بیان اینکه بیمارستان زنان نباید تک تخصصی باشد، اظهار کرد: متخصصان زنان موجب آسیب بانوان شده چرا که فعالیت‌های حوزه مامایی را تسخیر کرده اند.

وی ادامه داد: در بیمارستان بعثت درصدد راه‌اندازی بخش مامایی هستیم گرچه زایمان زنان باید در یک زایشگاه تخصصی و مجهز باشد نه اینکه در یک بیمارستان غیرتخصصی و عمومی انجام شود.

موسوی بهار تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه‌های ماموگرافی در شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین در حال راه اندازی هستند.

وی با اشاره به یکی از معضلات مهم سلامت جامعه خاطرنشان کرد: فشارخون یکی از قاتلان خاموش بوده و هر انسان به صورت فیزیولوژیک توان زندگی تا ۸۰ سال را دارد، اما امید زندگی نیز ۷۶ سال تخمین زده شده است.

تلفات تصادفات درون شهری بیش از محور‌های برون شهری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: طبق آمار، تلفات تصادفات درون شهری بیش از تصادفات برون شهری است.

موسوی‌بهار با بیان اینکه علت مرگ کودکان ۵ تا ۱۵ سال تصادف ناشی از رانندگی است، عنوان کرد: بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت، فشارخون، حوادث ترافیکی و سرطان بالاترین علت مرگ و میر در میان افراد است.

وی اضافه کرد: در کنار آموزش روش زندگی باید تسهیلات آن نیز ایجاد شود و یکی از روش‌های تحقق سند چشم‌انداز امید به زندگی تا سن ۸۰ سالگی استفاده از ورزش دوچرخه سواری است.

انتشار مطالب غیرتخصصی موجب تشویش اذهان عمومی می‌‎‌شود

موسوی‌بهار با بیان اینکه انتشار مطالب غیرتخصصی در زمینه سلامت توسط افرادی که دانش و مهارت لازم را ندارند، موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، گفت: هر فردی باید در زمینه مهارت و دانش خود اظهارنظر کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۷ تخت زایمان در بیمارستان‌های همدان وجود دارد و سالیانه حدود ۲۵ هزار زایمان به ثبت می‌رسد که میانگین روزانه آن ۶۸ مورد است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه بانوان همدانی از سطح سلامت پایینی برخوردار هستند، گفت: بزرگترین علت مرگ و میر زنان در سطح استان بیماری سرطان است.

ربیعه علی محمدی با بیان اینکه زنان در سن ۴۰ سالگی باید هر ساله تست سلامت‌شناسی را انجام دهند، عنوان کرد: بانوان با قدم گذاشتن در سن ۵۰ سالگی باید هر ۶ ماه یکبار این تست را انجام دهند، اما متأسفانه این فرصت در همدان برای بانوان فراهم نیست.

وی اظهار کرد: متأسفانه در میان جمعیت ۸۷۰ هزار نفری بانوان در استان تنها ۷ دستگاه سونوگرافی وجود دارد و دستگاه‌های ماموگرافی نیز در راستای خدمات رسانی بسیار کم و ناچیز است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در پایان یادآور شد: این سطح از امکانات در مقایسه با پیشرفت سلامت انسان قابل مقایسه نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار