کارشناس ارشد گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان خاطر نشان کرد: استان همدان توانایی و پتانسیل ایجاد شهرک صنایع دستی و اشتغال در این زمینه را دارا است و باید از آن استفاده کرد.
کد خبر: ۷۴۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 23 May 2019
فریبا نعمتی همدان را به عنوان یکی از مهمترین استان‌های مقصد و مسیر گردشگری معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، نعمتی در نشست تخصصی فعالان صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: همدان با مشخصه چرم و سفال در کشور شناخته می‌شود که علاوه بر این دو صنایع دستی ناملموسی شامل انواع خوراکی‌ها را دارد.

وی با اشاره به ثبت جهانی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، بیان کرد: هر کدام از شهرستان‌های استان ویژگی خاصی دارند مانند ملایر که به عنوان شهر ملی منبت شناخته شده و در صنعت مبل سازی سرآمد است.

نعمتی به صنعت چرم در همدان اشاره کرد و گفت: در گذشته محل‌های مختلفی در عرصه چرم فعالیت می‌کردند که نشان از قدمت این حرفه در استان دارد به گونه‌ای که در حال حاضر هم کیفیت آن با سایر استان‌های مطرح مانند مشهد برابری می‌کند.

وی معضل اساسی صنایع دستی را چنین عنوان کرد: در این حوزه تبلیغات خوبی انجام نمی‌شود، حتی در رویداد ۲۰۱۸ شاهد اتفاق خاصی نبودیم و معرفی کامل و جامعی از آثار و صنایع دستی استان به عمل نیامد.

نعمتی پیشنهاد کرد: تمام شهرستان‌های استان، با جمع آوری اطلاعات و پتانسیل‌های موجود در شهر خود به اداره کل میراث فرهنگی مراجعه کرده تا بروشوری برای معرفی آن‌ها تهیه و آماده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار