دکتر رشید حیدری مقدم در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان، با اشاره به خطرآفرین بودن این پمپ بنزین‌ها در این مناطق، گفت: ۴۰ هزار لیتر بنزین در زیر منازل اطراف پمپ بنزین چهارراه پژوهش وجود دارد به طوریکه بوی بنزین به شدت در حال آزار رساندن به ساکنان اطراف آن است.
کد خبر: ۷۴۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 23 May 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا پمپ بنزین «دانشگاه» در چهارراه پژوهش را بحران بالقوه در شهر همدان دانست.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه شیوع تب مالت در استان در حال افزایش بوده و باعث یکی از دغدغه‌های مهم و جدی شناخته می‌شود، عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته، ۹۲۶ مورد افراد درگیر به تب‌مالت شناسایی شده بود این درحالیست که این عدد در سال ۹۶ به یک هزار و ۲۳۳ مورد افزایش یافته است.

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه ابزار و تجهیزات و نگاه‌های استراتژی امروز برای فردا باعث شکست در جلوگیری از شیوع تب مالت می‌شود، بیان کرد: متأسفانه با ابزار و راهکار‌های موجود در کنترل تب مالت موفق نبوده‌ایم در حالیکه برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید اقدامات اساسی و بنیادین صورت گیرد.

وی در رابطه با بسیج ملی کنترل فشارخون نیز اظهار کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ۱۰ علت مرگ در جهان مربوط به فشارخون بوده و متأسفانه تنها ۱۰ درصد از جمعیت مطلع فشارخون، خود به‌دنبال درمان و اقدامات پیشگیرانه هستند.

حیدری مقدم با بیان اینکه جامعه در حال حاضر به سمت بیماری‌های غیرواگیر سوق پیدا کرده است، گفت: هدف از اجرای طرح ملی کنترل فشارخون در استان، مطلع کردن ۱۰۰ درصد یا به عبارتی دیگر ۸۵۵ هزار افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار و ۱۵ هزار بیماران کلیوی است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از شهرستان‌های همدان و ملایر هنوز در سامانه سیب ثبت نام نکرده اند، گفت: به اجبار براساس دستور وزارت بهداشت تا سال آینده عملکرد پزشکی باید به سمت الکترونیکی شدن پیش رود.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه زیرساخت‌های طرح ملی سنجش فشارخون از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خردادماه درحال انجام است، خاطرنشان کرد: از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر مردم با مراجعه به پایگاه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در این کمپین به دو صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنند.

وی کاهش مصرف نمک در وعده‌های غذایی را یکی یگر از اهداف طرح ملی سنجش فشارخون دانست و عنوان کرد: در حال حاضر مردم روزانه ۱۲ تا ۱۸ گرم در وعده‌های غذایی خود نمک مصرف می‌کنند؛ با اجرای کامل این طرح امید است ۳ درصد از میزان مصرف نمک در سفره هم استانی‌ها کاهش پیدا کند.

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه در دنیا تا کنون هیچ گونه داروی لاغری وجود ندارد، یادآور شد: لاغری تنها به واسطه چربی سوزی امکان پذیر است ازاین رو تا کنون در دنیا هیچ داروی چربی سوزی نتوانسته این ویژگی را داشته باشد بنابراین دانشگاه علوم پزشکی تقاضا دارد تا هرگونه اقلام بهداشتی و آرایشی قبل از تبلغ در رسانه‌ها به این مرجع برای کسب استاندارد‌های لازم تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در نوروز مواردی باعث ملتهب شدن فضای جامعه شده بود، عنوان کرد: در بازدید‌های صورت گرفته در ایام نوروز، دمای برخی از یخچال‌ها اغلب غیراستاندارد و ... وشمند بود که باعث فاسد شدن ۳۲ تن موادغذایی شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان، بیان کرد: در صورت شایع شدن هپاتیت B. در استان، نیازمند ۶۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر خواهیم بود.

وی در رابطه با عملکرد و بازرسی نوروزی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در ایام نوروز، گفت: اتفاقات خوبی همانند بازرسی از ۱۹ هزار و ۵۰۰ اماکن غذایی شهری، ۱۵۰ اماکن بین‌راهی و ۱۵۵ ثبت تخلف و ارجاع آنان به مقام قضایی دریم نوروز به ثبت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار