هاشم مظاهری با بیان اینکه در بحث صادرات، شرایط سیاسی و اقتصادی دخالت و اثر مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: در سالجاری آمار صادرات رسمی کاهش و غیررسمی افزایش داشته به‌گونه‌ای که از ۳۱ میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی، تنها ۵ میلیون دلار آن رسمی و قانونی بوده است.
کد خبر: ۷۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 23 May 2019
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد: هر سال یک یا دو مورد احیا و زنده سازی هنر‌های منسوخ‌شده را داریم که امسال «گبه‌بافی و نخ‌ریسی» را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مظاهری در نشست تخصصی فعالان صنایع‌دستی استان همدان، با بیان اینکه تولید صنایع‌دستی معاف از مالیات است، ادامه داد: استان همدان از لحاظ آمار صنعتگران هنرمند، جزء پنج استان برتر کشور بوده که در تولید صنایع‌دستی سرآمد و نام‌آور است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، افزود: صنایع‌دستی جزء نیاز‌های اساسی زندگی شهروندان نیست به همین علت فروش این نوع اقلام سخت و دشوار است.

مظاهری درباره بازار فروش صنایع دستی عنوان کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان باید خود را نسبت به علم بازاریابی و فروش به‌روز کنند و توانایی رقابت خود را در این میدان افزایش دهند.

وی خطاب به دلالان این عرصه، اظهار کرد: سعی کردیم با برگزاری نمایشگاه‌های سراسری، واسطه را از بین برده و بین فروشنده و خریدار ارتباط مستقیم برقرار کنیم.

مظاهری با بیان اینکه در بحث صادرات، شرایط سیاسی و اقتصادی دخالت و اثر مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: در سالجاری آمار صادرات رسمی کاهش و غیررسمی افزایش داشته به‌گونه‌ای که از ۳۱ میلیارد دلار صادرات صنایع‌دستی، تنها ۵ میلیون دلار آن رسمی و قانونی بوده است.

وی با بیان اینکه رسالت اداره صنایع‌دستی، حفظ صنایع‌دستی اصیل و بومی استان است، اعلام کرد: هر سال یک یا دو مورد احیا و زنده سازی هنر‌های منسوخ‌شده را داریم که امسال «گبه‌بافی و نخ‌ریسی» را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون صنایع دستی استان همدان با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی ارزش‌افزوده بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: تولید آثار و صنایع‌دستی ارزش افزوده فراوانی دارد به طوریکه هنر و فرهنگ هیچ کشوری آینده تاریکی ندارد.

وی در پایان عملکرد پایگاه اینترنتی تلفیق هنر را فاقد مجوز اعلام کرد و گفت: این پایگاه فیلتر شده به طوریکه حتی از پارک علم و فناوری هم هیچ‌گونه مجوزی اخذ نکرده بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار