مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان گفت: تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی و ایجاد زیرساخت تحقیقات بنیادین کاربردی یکی از اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی همدان به شمار می‌آید و این آزمایشگاه در دو سطح A. و B. از سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده است.
کد خبر: ۷۴۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 22 May 2019

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان گفت: تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه‌های مرکزی و ایجاد زیرساخت تحقیقات بنیادین کاربردی یکی از اهداف راهبردی دانشگاه صنعتی همدان به شمار می‌آید.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، دکتر حیدرپور افزود: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه در دو سطح A و B از سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده و این مجموعه به عنوان یک مرکز مهم و تاثیر گذار نه تنها نیازهای تحقیقاتی محققین در سطح دانشگاه و استان، بلکه در سطح کشور را نیز می تواند برآورده نماید.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان در سال ۱۳۹۵ در راستای تحقق سند راهبردی دانشگاه مصوب شده است، تصریح کرد: این آزمایشگاه با هدف ارائه خدمات پژوهشی به اعضای هیأت‌علمی، پژوهش گران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، محققین و صنعت گران کشور و همچنین خدمات رسانی به موســــــسات خارج از دانشگاه تاسیس گردید.

حیدرپور خاطر نشان ساخت: از وظایف دیگر این آزمایشگاه می‌توان به تلاش در جهت متمرکز نمودن و ساماندهی امکانات و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز رشته‌های مختلف، بهره وری بهینه از امکانات موجود، صرفه جویی در هزینه کرد پروژه ها، انجام پژوهش‌ها در مسیری با حداقل چالش ها، ایجاد ارتباط بیش‌تر در بین پژوهشگران و انتقال اطلاعات، دسترسی اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان به فضا‌ها و امکانات پژوهشی و پرهیز از انحصـــاری شدن دستگاه‌ها و تجهیزات اشاره نمود.

 وی با بیان اینکه تجهیزات سطح A این آزمایشگاه شامل تجهیزات Hi-Tech بوده و تجهیزات سطح B نیز شامل تجهیزات عمومی آزمایشگاهی است، اظهار داشت: خدمات آزمایشگاه مرکزی مشمول تمامی دانشگاه ها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی، صنایع مختلف و همچنین بخش خصوصی می‌باشد، لذا کلیه‌ی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به آزمایشگاه و یا تماس تلفنی از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان، در پایان با اشاره به  اهداف راه اندازی این آزمایشگاه گفت: ایجاد ارتباط بین آزمایشگاه‌های داخل و خارج دانشــگاه به منظور ارائه خدمات متقابل، استفاده بهینه از توان پژوهشی اعضای هیات علمی، بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتقاء کیفیت و تنوع ارائه خدمات به مشــــتریان و افزایش رضایتمندی، برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت از طریق به‌اشتراک‌گذاری امکانات علمی و آزمایشگاهی، افزایش رعایت اصول ایمنی، بهداشت محیط کار و مقررات زیست محیطی طبق استاندارد‌ها از مهمترین اهداف راه اندازی این آزمایشگاه به شمار می رود.
 
آزمایشگاه  مرکزی دانشگاه صنعتی همدان یکی از مجهز ترین آزمایشگاه های استان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار