سعید گلستانی با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق‌های ثبت شده در ۵ سال نخست زندگی ثبت می‌شوند، مطرح کرد: در سال گذشته، ۵۰۸ مورد از طلاق‌های ثبت شده، مربوط به زوجینی با مدت زمان زندگی کمتر از ۱ سال بوده است؛ همچنین ۴۱۸ مورد برای مدت زمان ۱ تا ۲ و ۳۶۶ مورد برای مدت زمان ۲ تا ۳ سال ثبت شده است.
کد خبر: ۷۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 21 May 2019
معاون اجتماعی و یپشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از ازدواج ۱۵۹۶ دختر زیر ۱۵ سال در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایسنا، گلستانی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با اشاره به نتایج منفی ازدواج در سنین پایین، گفت: براساس تحقیقات و آمار‌های موجود، ۱۰ درصد از ازدواج‌های دختران زیر ۱۵ سال در سال گذشته منجر به طلاق شده است؛ متاسفانه ازدواج در سن پایین به‌دلیل عدم مهارت در زندگی نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق‌های ثبت شده در ۵ سال نخست زندگی ثبت می‌شوند، مطرح کرد: در سال گذشته، ۵۰۸ مورد از طلاق‌های ثبت شده، مربوط به زوجینی با مدت زمان زندگی کمتر از ۱ سال بوده است؛ همچنین ۴۱۸ مورد برای مدت زمان ۱ تا ۲ و ۳۶۶ مورد برای مدت زمان ۲ تا ۳ سال ثبت شده است.

گلستانی با اشاره به اینکه بیشترین طلاق‌های ثبت شده در بازده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است، اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر جوانان شتاب زده عمل کرده و سازگاری کمتری دارند؛ از این رو نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی در بین جوانان و به‌یژه دانش‌آموزان در مدارس به‌دلیل آمار‌های موجود در رابطه با ازدواج دختران زیر ۱۵ سال به شدت احساس می‌شود.

معاون اجتماعی و یپشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تاکید براینکه ۹۰ درصد زوجین پس از طلاق از عمل خود پشیمان هستند، گفت: متاسفانه درحال حاضر جامعه با موج طلاق‌های عاطفی روبه‌رو است؛ عدم آگاهی زوجین در رفتار با فضای مجازی و شرکت زنان در باشگاه‌های بدنسازی و غافل شدن از خانواده از جمله دلایل مهم رواج طلاق‌های عاطفی است.

گلستانی با اشاره به تبعات سنگین ازدواج‌های اجباری نیز افزود: این دسته از ازدواج‌ها منجر به آسیب‌های اجتماعی وحشتناکی همانند فرار و قتل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار