سردار مهدی ظفری با بیان اینکه تا شناخت دفاع مقدس و زوایای مختلف آن فاصله‌داریم، تصریح کرد: برخی نمی‌دانند جنگ را چگونه معرفی کنند یکی از قشنگی‌ها جنگ ما این‌گونه بود که رزمندگان با رعایت حدود اخلاق، شرع و دین جنگیدند و همین رمز موفقیت ما بود.
کد خبر: ۷۴۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 21 May 2019
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: گفتمان دفاع مقدس می‌تواند نجات‌بخش و حافظ جامعه باشد و مانند گفتمان عاشورا که انقلاب ما نیز نشات گرفته از همین گفتمان است، تولید و بازتولید شود. 

به گزارش ایسنا، سردار ظفری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دفاع مقدس ما زوایای پنهان و راز‌های زیادی دارد که به نظر می‌آید بسترسازی لازم برای آشکار شدن باقی ابعاد این جنگ ۸ ساله صورت نگرفته است و آن چیز‌هایی که ما از جنگ گفته‌ایم تنها قسمت کوچکی از آن است.

وی ادامه داد: تمام آنچه ما از خاطرات دفاع مقدس در یادواره‌های شهدا بیان می‌کنیم همه دفاع مقدس نیست و واقعیت این است که خیلی در ترویج و جریان سازی دفاع مقدس موفق نبوده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تبلیغات و گفتمان سازی دو ابزار احیاء و ترویج یک فرهنگ دانست و ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم قریب به‌اتفاق فعالیت‌های که در طول سه دهه بعد از انقلاب و جنگ بیشتر در حوزه تبلیغ و شعار بوده است باوجوداینکه تبلیغ احساس و انگیزش ایجاد می‌کند، اما این هیجان مانایی خاصی ندارد.

سردار ظفری ابراز کرد: می‌توان گفت: تبلیغ پروژه است، کاربردی زمانی دارد و هروز باید آن را تکرار کرد تا بتوانیم وضعیت را حفظ کنیم در حوزه ارزش‌های انقلاب اسلامی یا به حوزه گفتمان سازی ورود پیدا نکردیم یا در صورت ورود ناقص است.

وی افزود:، اما حوزه‌ای که باید بر روی آن کار شود حوزه گفتمان است، زیرا گفتمان تولید و بازتولید دارد، وقتی از گفتمان صحبت به عمل می‌آید، دم از هدایت یک جریان بسترساز دینی و فرهنگ‌سازی می‌زنیم باید بپذیریم بعد از انقلاب دچار یکسری چالش‌های فرهنگی سیاسی و ارزشی شدیم که این امر به دلیل فاصله گرفتن از گفتمان سازی دفاع مقدس در دل انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد: ناخواسته بعضی وقت‌ها نگاه، نگاهی انحصاری به بحث‌های دفاع مقدس و حتی خارج از این چهارچوب بوده است و برخی فقیر از موضوع دفاع مقدس هستند ولیکن گفتمان دفاع مقدس می‌تواند نجات‌بخش و حافظ جامعه باشد و مانند گفتمان عاشورا که انقلاب ما نیز نشات گرفته از همین گفتمان است، تولید و بازتولید شود.

سردار ظفری ادامه داد: گفتمان نهضت عاشورا را نمیتوانیم مهار کنیم قطعاً این ویژگی‌ها در دفاع مقدس ما نیز وجود دارد، باید مراتب و اهمیت گفتمان سازی را احساس کنیم در این حوزه باید ساختار سازی صورت بگیرد و درروند کار‌های مسئولین اجرایی قرار بگیرد تا نیاز آن احساس شود.

وی با بیان اینکه تا شناخت دفاع مقدس و زوایای مختلف آن فاصله‌داریم، تصریح کرد: برخی نمی‌دانند جنگ را چگونه معرفی کنند یکی از قشنگی‌ها جنگ ما این‌گونه بود که رزمندگان با رعایت حدود اخلاق، شرع و دین جنگیدند و همین رمز موفقیت ما بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اظهار اینکه در طول دفاع مقدس سه عملیات الی بیت‌المقدس، والفجر ۸، کربلا ۵ سرنوشت جنگ ما را متحول کردند، گفت: در این میان عملیات بیت‌المقدس از ویژگی خاصی برخوردار است و موجب تغییر استراتژی دشمن در جنگ شد قبل از این عملیات استراتژی مبنی بر تهاجم علیه ما بود، اما پس‌ازاین عملیات حوزه فکری، اندیشه، دکترین سیاسی و نظامی استراتژی هجومی به خود گرفتند و موجب جابه‌جایی استراتژی شد.

سردار ظفری با وحدت بین مردم و ارتش عامل اصلی ما در پیروزی الی بیت‌المقدس بود، افزود: عملیات دفاع مقدس یعنی راه رسیدن به وحدت و بیان نقش مردم، اگر حضور مردم نبود دچار مشکل می‌شدیم باید تا می‌توانیم نقش مردم را در این حوزه برجسته کنیم.

وی ابراز کرد: ۲۸ عنوان برنامه از یکم تا چهارم خردادماه در نظر گرفته شده و برنامه‌ها متناسب با عنوان روزی که تعیین شده است صورت خواهد گرفت؛ چهارشنبه روز رسانه و دفاع مقدس و مقاومت، پنج‌شنبه روز ایثارگران، جمعه مقاومت ایثار و ولایت مداری و روز شنبه روز دزفول خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان، سخنرانی خطبه‌های پیش از نماز جمعه، برگزاری مراسم بزرگداشت در کلیه ادارات و یگان‌های نظامی سطح استان، برگزاری مراسم بزرگداشت در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان همدان، بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس خیابانی، اجرای نمایش‌های خیابانی در سطح شهر ازجمله برنامه‌هایی این چهار روز خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار