سردار سید ضیاء‌الدین حزنی با تأکید بر اینکه باید ۳ هزار و ۴۷۶ مسجد در استان داشته باشیم یادآور شد: در حال حاضر با کمبود یک‌هزار و ۲۶۴ مسجد مواجهیم که اولویت ما نیز روستا‌های فاقد مسجد است.
کد خبر: ۷۴۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 16 May 2019
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تا به امروز ۴ هزار و ۸۱۶ پروژه عمرانی و غیرعمرانی به مبلغ ۸۱ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان در استان همدان در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده است.

به گزارش فارس،  سردار حزنی در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مجمع جهادگران، خیرین و فعالان عرصه‌های خدمت‌رسانی از احداث خانه‌های روستایی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: حل مشکل آب، قنات، مدارس و سرویس بهداشتی در روستا‌ها از دیگر مصوبات است.

وی گفت: ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های فنی ـ. مهندسی است و عمدتاً توسط ساکنان بومی روستایی قابل اجراست.

اولویت یک اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی روستا‌های محروم است

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اولویت یک ما در محرومیت‌زدایی روستا‌های محروم، فوق‌العاده دورافتاده، صعب‌العبور، مرزی و حساس است افزود: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت و اقتصادی کردن پروژه‌ها همواره مورد توجه بوده است.

وی تأکید کرد: دولت مسوول محرومیت‌زدایی در کشور است ما نیز در کنار دولت این کار را در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهیم.

حزنی با اشاره به جمعیت یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان همدان ادامه داد: یک‌هزار و ۶۱۰ مسجد و ۶۰۲ حسینیه، فاطمیه و زینبیه در استان فعال است که مجموع آن‌ها ۲ هزار و ۲۱۲ مورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت استان باید به ازای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد در استان داشته باشیم بنابراین در روستا‌های فاقد مسجد باید یک مسجد ایجاد شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید ۳ هزار و ۴۷۶ مسجد در استان داشته باشیم یادآور شد: در حال حاضر با کمبود یک‌هزار و ۲۶۴ مسجد مواجهیم که اولویت ما نیز روستا‌های فاقد مسجد است.

وی از اجرای ۶۹۱ پروژه عمرانی و ۴ هزار و ۱۲۵ پروژه غیرعمرانی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۱۶ پروژه به مبلغ ۸۱ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده و ۷۵ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان در این زمینه پرداخت شده است.

حزنی با تأکید بر اینکه کار‌های خوبی در استان انجام شده، اما هنوز رضایت‌بخش نیست در ادامه احساس فقر، اختلاف طبقاتی، بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌ها را باعث افزایش نارضایتی دانست و گفت: باید نسبت به رفع این مشکلات در کشور اقدام شود.

مشکل عمده امروز بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی است

وی با بیان اینکه محرومیت در کشور قبل از انقلاب بسیار زیاد بود، اما بعد از انقلاب به ۲۰ درصد رسید گفت: مشکل عمده امروز بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ندیدن مردم مناطق محروم دلیل بر نبودنشان نیست افزود: معتقدم اگر دولت‌ها تجارت کنند، ضعیف می‌شوند و مردم فقیرتر می‌شوند؛ همه مسوولان باید به فکر خدمت و منفعت‌رسانی به مردم باشند.

وی با بیان اینکه سپاه علاوه بر تأمین امنیت پایدار خدمت به مردم را در دستور کار قرار داده است یادآور شد: قرارگاه پیشرفت در دهستان‌های ضریب ۸ و ۹ ارائه خدمت می‌کند؛ قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز تا شعاع ۷۰ کیلومتری و بسیج سازندگی در کشور خدمات ارائه می‌دهند.

سردار حزنی در ادامه با بیان اینکه آماده‌ایم در همدان یک‌هزار خانه با مشارکت مسوولان استان بسازیم گفت: امور استانی از طریق سپاه در داخل استان تعیین شود و پشتیبان مالی این امور هستیم.

وی بیان کرد: تهیه یک‌هزار جهیزیه، ایجاد ۱۰ تا ۱۵ خانه عالم و کمک به حوزه‌های علمیه نیازمند به کمک را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار تشکیل جلسه نمایندگان استان با معاون رئیس جمهور به منظور پرداختن به موضوع حاشیه شهر و جذب اعتبار در این خصوص برای استان شد و افزود: در حال حاضر حاشیه شهر شیراز، اهواز، مشهد، تهران و اصفهان ردیف‌دار هستند و همدان نیز باید برای قرار گرفتن در این ردیف باید تلاش کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آماده هستیم در کنار مدیران و مسوولان استان همدان کار کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار