یدالله روحانی منش ادامه داد: از ابتدای شروع سال تا کنون ۳۰ زندانی مرد و ۱ خانم با کمک خیرین به واسطه جمع‌آوری مبلغی بالغ بر ۶ میلیاردو ۱۹۳ میلیون تومان به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۷۴۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 16 May 2019
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از وجود ۳۷۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد خبرداد.

به گزارش ایسنا، روحانی منش با اشاره به واریز مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان توسط خیرین به حساب ستاد دیه از تاریخ ۱۲ اردیبهشت تا کنون، گفت: امید است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان تمامی زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شوند؛ لازم به ذکر است که ۱۲ نفر از بانوان جز این دسته از زندانیان هستند.

وی با بیان اینکه در مراسم گلریزان سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱ میلیاردتومان توسط خیرین جمع‌آوری شد، مطرح کرد: امسال نیز همانند سال گذشته مراسم گلریزان در تاریخ ۸ خرداد (۲۳ ماه رمضان) ساعت ۱۸ واقع در سالن انصار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع سال تا کنون ۳۰ زندانی مرد و ۱ خانم با کمک خیرین به واسطه جمع‌آوری مبلغی بالغ بر ۶ میلیاردو ۱۹۳ میلیون تومان به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان آزاد شدند، تصریح کرد: ۵۰ درصد مبلغ یاد شده توسط رضایت شکات بخشیده شده بود؛ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز به واسطه کمک بلاعوض مردم مورد جمع‌آوری قرار گرفت.

روحانی منش نقش کمک بانک‌های عامل به‌واسطه ارائه وام‌های قرض‌الحسنه در آزادی زندانیان را موثر برشمرد و افزود: بانک‌های انصار، ملی، ملت، تجارت و صادرات با ارائه ۳ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان باعث رها سازی تعداد قابل توجهی از زندانیان شده است.

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به سخنان و خطبه‌های امام علی (ع) در رابطه با اهمیت کمک به هم‌نوعان، افزود: بر اساس سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی و فتوای مراجع تقلید، زین پس پرداخت وجوهات دینی و حق امام به ستاد دیه بلامانع بوده و ایرادی ندارد.

روحانی‌منش در رابطه با زندانیان مهریه نیز گفت: متاسفانه به موازات افزایش قابل توجه قیمت سکه و دلار شاهد افزایش ۵۰ درصدی زندانیان مهریه نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌خا با تعیین مهریه‌های سنگین تنها قصد اخاذی و آزار رساندن را دارند، اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر به مهریه به چشم یک منبع درآمد نگاه می‌شود؛ امید است به این مسئله همانند آنچه که در قرآن ذکر شده اهمیت داده شود تا شاهد کاهش زندانیان مهریه باشیم.

وی با تاکید براینکه ستاد دیه تنها توانایی پرداخت بدهی‌هایی با مبالغ زیر ۵۰۰ میلیون تومان را دارد، افزود: درحال حاضر فردی با بدهی ۱۲ میلیارد تومان بیشترین فرد بدهکار در زندان استان است که متاسفانه این ستاد توانایی کمک به آن‌را ندارد.

مدیرعامل ستاد دیه با بیان اینکه این ستاد در دهه اخیر موفق به آزادی ۲ هزار و ۸۸۴ زندانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شده است، عنوان کرد: ۳۵ درصد از هزینه‌ی ثبت شده، تنها به علت رضایت شکات بوده است؛ همچنین مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به علت پرداخت وام قرض‌الحسنه باعث آزادی زندانیان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار