رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اجرای طرح سنجش فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت‌ماه در استان اظهار کرد: این طرح تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 13 May 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در طرح کنترل فشار خون بالا در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه در این راستا جلسه بسیج ملی کنترل فشارخون بالا تشکیل شد گفت: در این طرح فشارخون افراد بالای ۳۰ سال توسط کارکنان بخش دولتی و همکاران بهداشت و درمان در بخش‌های خصوصی اندازه‌گیری و برای پیگیری‌های بعدی ثبت سیستم می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از غربالگری ۸۳۷ هزار نفر در این طرح خبر داد و افزود: ۵۲۴ هزار نفر از این افراد ساکن شهر‌های استان و بیش از ۳۱۳ هزار نفر ساکن روستا‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه مدیران مختلف تیم‌های فنی و اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در کمیته‌های مربوطه تقسیم‌بندی شده‌اند تاکید کرد: قرار است این کمیته‌ها بر اساس شرح وظایف ارسال از وزرات بهداشت به وظیفه خود عمل کنند.

حیدری‌مقدم بیان کرد: درصددیم این طرح را در استان به شکل کامل اجرا کنیم و برای این موضوع از مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها، واحد‌های سیار و بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار