آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشور‌های عضو برجام اظهار کرد: همه باید از بیانیه شورای امنیت اعلام حمایت کنند.
کد خبر: ۷۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 11 May 2019
امام جمعه همدان با بیان اینکه بیانیه شورای عالی امنیت ملی در مورد برجام نشاندهنده اتفاق نظر مردم و مسؤولان کشور است گفت: یک سال و نیم است منتظر کانال مالی اروپا بودیم اگرچه مقام معظم رهبری فرمودند که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.

به گزارش فارس، آیت‌الله حبیب‌الله در خطبه‌های نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: یکی از حقایقی که در قرآن کریم تأکید شده عدم اعتماد به ظالمان و مستکبران است.

وی افزود: در تفاسیر قرآن آمده اعتماد به ظالمان و مستکبران به میزان تمایل قلبی به آنهاست و نباید این اتفاق رخ دهد چراکه در این صورت آتش جهنم وعده داده شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه البته این حرف بدان معنا نیست که نباید گفت‌و‌گو یا مذاکره کنیم تصریح کرد: البته قرآن کریم تأکید می‌کند نباید به مستکبران اعتماد کنیم چراکه رعایت عهد و پیمان را نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن تأکید می‌کند اگر تعهدی با مشرکین داشتید تا زمانی که دشمن به تعهد عمل کرد، شما هم عمل کنید در ادامه سخنانش گفت: دشمن در برجام نیز بدعهدی کرد و ما نتوانستیم از مزایای اقتصادی آن بهره ببریم.

شعبانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که به تعهدات خود عمل می‌کنیم و نگاهی انسانی و اسلامی به موضوعات داریم گفت: در کشور باید وحدت و همصدایی را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشور‌های عضو برجام اظهار کرد: همه باید از بیانیه شورای امنیت اعلام حمایت کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این بیانیه نخستین اقدام کشور علیه خروج آمریکا از برجام است اظهار کرد: یک سال و نیم است که منتظر کانال مالی اروپا بودیم اگرچه مقام معظم رهبری فرمودند که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه جنبه تهدیدی دارد و اگر کشور‌های عضو برجام طی ۶۰ روز به مفاد این معاهده بین‌المللی عمل نکنند، ایران از آن خارج می‌شود افزود: این بیانیه از سوی دولت صادر نشده بلکه از سوی شورای عالی امنیت ملی است که نشاندهنده همصدایی همه کشور است و اینکه همه مسؤولان در این زمینه وحدت دارند.

شعبانی با بیان اینکه تحریم‌هایی جدید آمریکا اثر اقتصادی بر ما ندارد چراکه از یک سال پیش شروع شده بود تصریح کرد: تحریم‌ها یک سال پیش اثر خود را نشان داده و امروز ترامپ به صورت صوری آن‌ها را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه اعلام تحریم‌ها توسط رئیس جمهور امریکا یک عملیات روانی است ادامه داد: برخی از مزدوران، مدیران لیبرال و افراد خودفروخته در داخل اگر چه کم هستند، اما می‌خواهند که بازار را برهم بزنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر مدیریت داخلی به خوبی انجام شود، اثرات تحریم‌ها کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: مردم باید در این حوزه به خوبی ورود کنند تا این نقشه نیز خنثی شود، مردم نباید تقاضا‌های بیش از نیاز را مطرح کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید حرمت روزه حفظ شود گفت: همه به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر تذکرات لازم را به روزه‌خواری‌های علنی ارائه دهند.

بعد از اقامه نماز مردم دارالمومنین همدان با سر دادن شعار‌های «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، «مرگ بر سازشکار»، «محور شیطان لعین آمریکاست، محور هر جنایتی آمریکاست»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود از بیانیه شورای عالی امنیت ملی را نشان دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار