دکتر ایرج خدادادی با تأکید بر اینکه قیمت دارو در تمامی داروخانه‌ها به صورت یکسان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، گفت: قیمت دارو در شورای قیمت‌گذاری تصویب شده و براساس آن تصمیم، به عرضه می‌رسد؛ نکته قابل توجه در اختلاف قیمت داروها، نام و برند کارخانه تولیدکننده است چرا که قیمت دارو در هر کارخانه در شورای قیمت‌گذاری متفاوت بوده و از این رو از یک نوع دارو قیمت‌های متفاوتی وجود دارد.
کد خبر: ۷۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 11 May 2019
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نظارت این معاونت بر داروخانه‌ها را همواره به صورت مستمر و ادواری دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر خدادادی با اشاره به نظارت‌های دقیق و جدی معاونت غذا و دارو بر داروخانه‌ها، بیان کرد: مأموران بازرسی با جدیت و سختگیری از هر داروخانه‌ای در سال ۴ تا ۱۰ بار بازدید می‌کنند؛ این بازرسی‌ها به شکل سرزده بوده و در هر ساعتی از روز و حتی شب انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قیمت دارو در تمامی داروخانه‌ها به صورت یکسان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، گفت: قیمت دارو در شورای قیمت‌گذاری تصویب شده و براساس آن تصمیم، به عرضه می‌رسد؛ نکته قابل توجه در اختلاف قیمت داروها، نام و برند کارخانه تولیدکننده است چرا که قیمت دارو در هر کارخانه در شورای قیمت‌گذاری متفاوت بوده و از این رو از یک نوع دارو قیمت‌های متفاوتی وجود دارد.

خدادادی در رابطه با اختلاف قیمت درج شده بر روی دارو با برچسب بسته‌بندی نیز مطرح کرد: هر کارخانه داروسازی تولیدات یکسال خود را در برهه‌ای از زمان انجام داده و بر اساس شرایط اقتصادی در آن زمان اقدام به درج قیمت بر روی دارو می‌کنند، اما به‌علت بروز تغییر قیمت هنگام عرضه دارو از کارخانه به داروخانه‌ها، به ناچار مجبور به درج برچسبی با قیمت جدید بر روی دارو خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه دارو‌هایی که در لیست بیمه ثبت شده‌اند، به هیچ‌عنوان به صورت آزاد به فروش نخواهند رسید، اظهار کرد: تمامی داروخانه‌ها با بیمه‌ها طرف قرارداد بوده و هرگز به صورت آزاد در اختیار بیمار قرار نمی‌گیرند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه در داروخانه‌ها نیز مانند هر صنف دیگری امکان بروز تخلف و قانون‌شکنی وجود دارد، عنوان کرد: بیماران می‌توانند هنگام مراجعه به داروخانه و مشاهده تخلفات با شماره گیری سامانه ۱۹۰ و یا مراجعه به سازمان غذا و دارو اقدام به شکایت کنند؛ سیستم نظارتی این سازمان نیز با جدیت اقدام به پیگیری و برخورد قانونی درصورت اثبات تخلف می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار